اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۰ هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در کردستان ثبت شده است

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در عرصه منابع طبیعی استان ثبت شده است.

۱۰ هزار پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در کردستان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، سعدی نقشبندی ظهر امروز در آیین تجلیل از جنگلبانان استان که بمناسبت روز جهانی جنگلبان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهارکرد: در سه سال اخیر ۱۲۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان سرشاخه پنج حوزه آبخیز کشور است افزود: سرشاخه‌های سفیدرود، سیروان، زاب، کرخه و زرینه رود در کردستان قرار دارد.

نقشبندی تعداد ذخیره گاه‌های جنگلی استان را ۳۶ ذخیره گاه و پارک جنگلی را ۲۳ پارک ذکر کرد، عنوان کرد: مطالعات زیادی در بخش آبخیزداری انجام شده است، البته این مطالعات تنها ۱۷ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان، در نزدیک به هزار و ۱۳۴ هکتار از اراضی کردستان زراعت چوب در راستای حفاظت از منابع طبیعی انجام شده است. 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مسئله خاک مهم‌تر از آب است و فرهنگ صیانت و پاسداری از منابع طبیعی باید به معارف عمومی بدل شود افزود: سیاست سازمان جنگل‌ها به سمت و سوی مشارکت مردمی می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان حفظ و حراست از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی را نیازمند بسیج عمومی و مشارکت تمام آحاد جامعه دانست.

وی جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی را متعلق به آحاد جامعه دانست و گفت: همه موظفیم از عرصه‌های منابع طبیعی بخوبی حفاظت کنیم بطوریکه هم نسل امروز و هم آیندگان بتوانند از نعمت‌های خدادادی منابع طبیعی بهره‌مند شوند.

وی صیانت و‌حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی را نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت جوامع محلی و انجمن‌های مردم نهاد و اطلاع رسانی‌های تاثیرگذار رسانه‌ها دانست.

وی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات شبانه روزی جنگلبانان در راستای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی گفت: جنگلبانان انسان‌هایی هستند که بدون هیچ گونه ادعایی از منابع طبیعی ، جنگل‌ها و مراتع استان حفاظت می‌کنند و‌در صورت بروز هر گونه آتش‌سوزی به کنترل و مهار آن می‌پردازند.

لازم بذکر است؛ در این آیین مستند ژی وای به کارگردانی و نویسندگی نگین احمدی اکران شد، همچنین از جنگلبانان نمونه استان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول