اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

بهشت‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 44 گفت: طرح آبرسانی بهشت‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال‌جاری احداث می‌شود.

بهشت‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید رضا فولادگر در نخستین کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان در سال‌جاری با اشاره به اینکه تاخیر در تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان به دلیل تاخیر در ابلاغ قانون بودجه سال 90 از سوی دولت بوده است، اظهار داشت: با ابلاغ دیرهنگام بودجه در اسفندماه سال گذشته در نهایت مجلس آن را در اردیبهشت‌ ماه تصویب و دولت در اواخر همان ماه آن را ابلاغ کرد که تمام این مسائل سبب تاخیر در تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اصفهان نیز شده بود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه بودجه سال‌جاری کشور نخستین بودجه قانون برنامه پنجم توسعه به شمار می‌رود، ظرفیت‌های خوبی در بودجه 90 به وجود آمده است که از جمله آنها سوق دادن بانک‌ها به موارد الویت‌دار در پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن اصل 44 است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه درصد از اعتبار تملک دارایی به منظور تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، سه درصد برای پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و هشت درصد به منظور طرح‌های بهسازی روستایی در قانون بودجه سال‌جاری در نظر گرفته شده است، گفت: در یکی از بندهای قانون اجازه تقسیط پنج ساله و بخشودگی اصل و سود دیرکرد برای معوقات بانکی در بخش وام‌های کشاورزی، معدنی و صنعتی داده شده است.
وی اظهار داشت: در قانون برای اجرای طرح‌های عمرانی به شهرداری‌ها مجوز استفاده از اوراق مشارکت و همچنین از محل منابع صندوق توسعه ملی برای راه‌ا‌ندازی مترو نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
فولادگر با بیان اینکه کارکنان ادارات شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان و شهرستان از امتیازات کارکنان روستایی استفاده می‌کنند، افزود: همچنین در قانون بودجه سال 90 مددجویان از پرداخت حق انشعاب برق، آب و فاضلاب معاف شده‌اند.
وی بیان داشت: امسال 12 میلیارد تومان برای کمک به بیمه قالیبافان اختصاص یافته است.
رئیس کمیسیون اصل 44 با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها در ارتباط با زندان اصفهان در بازدید از این زندان در جریان وضعیت و شرایط نامطلوب این مکان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: زندان اصفهان چهار برابر ظرفیت اصلی خود پذیرش داشته است و وضعیت این زندان تنها با بازدید از آن به خوبی احساس می‌شود.
وی ادامه داد: تصمیمات خوبی برای جابه‌جایی زندان اصفهان از محل فعلی به حسن‌‌آباد مبارکه گرفته شده که هزینه‌های احداث آن از محل فروش زندان فعلی تامین می‌شود.
فولادگر با بیان اینکه مدارس و حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های انشعابات برق، آب و فاضلاب بر اساس قانون بودجه 90 معاف شده‌اند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار نیم درصد از اعتبارات ادارات برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه 50 میلیارد تومان دولت در اوایل سال‌ جاری در قالب لایحه‌ به عنوان اعتبار خشکسالی به استان اصفهان کمک کرده است، گفت: 22 میلیارد تومان نیز برای راه‌اندازی یکی از طرح‌های آبرسانی استان در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 90درصد از مردم ناحیه شرق اصفهان به شغل کشاورزی مشغول بودند که با ایجاد خشکسالی مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آمده است که در همین راستا باید مصوبات دولت هرچه سریع‌تر جذب استان شود.
وی با اشاره به اینکه انتقال آب از چشمه لنگان از طریق تونل خدنگستان  که حدود 100 میلیون متر مکعب آب به سد زانده‌رود اضافه می‌کند، از جمله طرح‌های کوتاه‌مدت شرکت آب منطقه‌ای در مورد طرح‌های آبرسانی است، گفت: تونل سوم و طرح آبرسانی بهشت‌آباد به ترتیب جزو طرح‌های آبرسانی میان‌مدت و بلندمدت در حوزه آبرسانی استان اصفهان بوده است.
فولادگر بیان داشت: به منظور اجرای طرح‌ آبرسانی بهشت‌آباد تفاهم‌نامه‌ای طی روزهای اخیر با قرارگاه خاتم‌الانبیا انعقاد شده است که بر اساس آن این قرارگاه عملیات اجرای این پروژه را آغاز و بقیه کار از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح آبرسانی بهشت‌آباد هم مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد هم مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان اصفهان را دارد، گفت: به منظور اجرای مطالعات این پروژه در مجلس نیز برای پنج سال ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شد.
رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس ادامه داد: در اجرای خود این طرح دیگر هیچ بحثی وجود ندارد و اجرای آن با مشارکت 70درصدی بخش خصوصی و 30درصدی دولت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت آبی که از طریق اجرای این طرح به دست می‌آید یک میلیارد و 60 میلیون مترمکعب است، گفت: از این میزان تنها 250 میلیون مترمکعب آن سهم استان اصفهان می‌شود.
فولادگر در ادامه افزود: در دراز مدت و با اجرای این پروژه 600 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده‌رود اضافه می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول