اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد ریال صورت می‌گیرد؛

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در یکی از روستاهای قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: پروژه شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب روستای خورآباد قم با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در یکی از روستاهای قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی قم،‌ حسین ایزانلو با اشاره به خطرات زیست محیطی و آلودگی آب‌‌های زیرزمینی توسط فاضلاب‌‌های خانگی اظهار کرد: جمع‌آوری، انتقال و تصفیه پساب روستاها به روش بهداشتی از وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی است که در این زمینه در چند سال اخیر اقداماتی در قم انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای قم را بر‌اساس اولویت در دستور کار قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به اینکه هم‌اکنون ساخت تصفیه‌‌خانه فاضلاب روستای خورآباد از توابع بخش کهک در دست اجرا است، ابراز داشت: به دلیل بستر سنگی و غیر‌قابل نفوذ بودن زمین در این منطقه امکان استفاده از چاه جذبی میسر نیست،‌ بنابر‌این اکثر اهالی روستا مجبور به دفع غیر بهداشتی فاضلاب با استفاده از کانال‌های ‌رو باز و غیر بهداشتی سطح معابر و کوچه‌های روستا هستند که این امر موجب بروز چشم‌انداز غیر‌بهداشتی در روستا شده است.
مدیرعامل آبفار قم افزود: با توجه به این شرایط طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستای خورآباد با اعتبار 6 میلیارد ریال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی قم قرار گرفت.
وی اظهار داشت: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 6 هزار و 300 متر با استفاده از لوله‌های پلی‌اتلین دو جداره و احداث تصفیه خانه فاضلاب در دو مدول هر کدام با ظرفیت 200 متر‌مکعب در شبانه‌روز از بخش‌های مختلف این پروژه است.
ایزانلو با اشاره به کمبود آب در اغلب روستاهای قم خاطرنشان کرد: از آب تصفیه شده فاضلاب می‌توان در مصارف کشاورزی و صنعتی بهره برد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول