اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

افتتاح پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب در قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم نخستین پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب کشور در قم به همراه دو پروژه دیگر در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرکت شهرکهای صنعتی استان قم، جعفر فرشچی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت مراسم به بهره‌برداری از نخستین پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب کشور که در نوع خود منحصر به فرد است با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و کشوری در شهرک صنعتی شکوهیه برگزار می‌شود. 
وی افزود: در این پروژه که توسط متخصصان داخلی به اتمام رسیده است، خروجی تصفیه‌خانه شکوهیه به آب قابل استفاده مجدد در صنعت و فضای سبز تبدیل می‌شود.
مدیر‌عامل شرکت شهرکهای صنعتی قم بیان داشت: شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی استان در سال‌های گذشته پروژه تصفیه‌خانه شهرک شکوهیه را در دستور کار خود قرار داد و پس از اتمام آن و توسعه قابل توجه شهرک صنعتی شکوهیه ساخت مدول دوم تصفیه خانه را آغاز کرد.
وی افزود: همزمان با اجرای مدول دوم این شرکت تصمیم گرفت از پساب فاضلاب صنعتی موجود کمال بهره را ببرد، بنابر این با استفاده از آخرین دستاوردهای روز دنیا نسبت به ایجاد پروژه تصفیه پساب فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه اقدام کرد.
فرشچی خاطرنشان کرد: در این نوع سیستم تصفیه، روزانه هزار متر‌مکعب پساب صنعتی وارد تصفیه خانه شده و بعد از مراحل مختلف روزانه 300 مترمکعب آب صنعتی و 700 مترمکعب آب ویژه آبیاری فضای سبز به‌دست می‌آید.
وی در ادامه از بهره‌برداری مدول دوم تصفیه خانه شهرک شکوهیه خبر داد و گفت: با افتتاح مدول دوم هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه خانه شکوهیه افزوده و توان آن را به دو هزار متر مکعب افزایش می‌دهد.
فرشچی اضافه کرد: سومین پروژه‌ای که همزمان با دو پروژه نخست افتتاح می‌شود، مجتمع فرهنگی شهرک صنعتی شکوهیه است که با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیاد ریال و زیربنای 500 مترمربع ساخته شده است.
مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهرکهای صنعتی شکوهیه روز یکشنبه همزمان با هفته دولت در این شهرک صنعتی و با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول