اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار قم:

میدان برای مشارکت فکری نخبگان اقتصادی باز شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌استاندار قم یکی از وظایف افرادی که در حکومت مسئولیت دارند را فراهم آوردن فضای مناسب برای مشارکت فکری نخبگان دانست و گفت: اگر حکومتی به این مهم توجه نکند نمی‌تواند در اهدافش موفق باشد.

میدان برای مشارکت فکری نخبگان اقتصادی باز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌، گردهمایی بازرگانان جوان استان قم با معاون برنامه‌ریزی استاندار و رئیس سازمان بازرگانی دوشنبه شب در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد که با استقبال صادرکنندگان، تجار و اقتصاددانان جوان استان صورت گرفت.
سید‌رضا دهناد با خیرمقدم به تجار و فعالان اقتصادی جوان برگزاری اینگونه گردهمایی‌ها را بسیار خوب و تاثیر گذار خواند و تصریح کرد: این جلسه یکی از بانشاط‌ترین جلساتی است که در این مدت در استانداری برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با نظام جهانی دارد، این است که نظام جهانی نمی‌خواهد نظام دینی یک نظام کارآمد باشد، ادامه داد: دلیل آن این است که جمهوری اسلامی یک نظام برگرفته از اندیشه دینی و مکتب است یعنی اگر در مدیریت جامعه بعد 14 قرن برای نخستین بار موفق بشود این مسئله می‌تواند یک الگوی مناسب جهانی را عرضه کند و اگر موفق نشود دشمن از آن برداشت سوء خواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم در ادامه تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب فرمودند که اگر ما در رژیم گذشته کشته می‌شدیم غم و نگرانی نداشتیم در حال حاضر دغدغه ما این است که مکتب شکست بخورد.
وی تاکید کرد: اگر در تمام نظام‌های سیاسی دنیا بگردیم هیچ نظامی را به اندازه نظام ما دچار چالش در بخش‌های مختلف نکرده‌اند و بعد از تثبیت نظام دنبال این مسئله هستند که از طریق اقتصادی جمهوری اسلامی را از پا درآورند نه فقط یک نظام سیاسی را بلکه اسلام را از پا دربیاورند، چون اگر یک نظام که مبتنی بر یک حزب سیاسی شکل بگیرد شکست بخورد یا پیروز شود اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند اهداف خود را که تبلیغ دین، دنیا و آخرت مردم است را فراهم کند به تبلیغ منفی علیه آن بر می‌خیزند.
دهناد در ادامه افزود: حکومتداری یک امر فردی نیست حتی در نظام‌های که به لحاظ سیاسی توسعه یافته هستند یک جمعی نمی‌آیند حکومت کنند، می‌گویند حکومت یک کار جمعی است به این مفهوم که بهترین‌ها، فاضل‌ترین‌ها، فکورترین‌ها و خردمندترین‌ها در اداره جامعه و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت داشته باشند به همین خاطر در کنار نهادهای دولتی نهادهای وجود دارد که حکومت‌ها را تغذیه فکری می‌کنند.
وی اضافه کرد: شما هیچ طرحی را نمی‌بینید مگر این که قبل از آن طرح مسئله می‌شود و افراد مختلف درباره آن اظهارنظر می‌کنند مسائل را تحلیل کرده و نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار می‌دهند و محصول این کار یک یک طرح موفق می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم روح قانون اساسی در بخش‌های مختلف اعم از حوزه سیاسی و اقتصادی را یک روح مردمی دانست و ادامه داد: اصول قانون اساسی ما هنوز به طور کامل محقق نشده است و باید تلاش کرد تا تمام این اصول را در حوزه عمل، اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: اسلام در حوزه عمل دارای نظریه‌های قوی است اما عملی کردن این نظریه‌ها یک مقدار زمان لازم دارد، یعنی ما باید به سمتی حرکت کنیم که همه شئون اقتصاد اسلامی را اجرا کنیم که الان با آن فاصله زیادی داریم که باید علما ودانشمندان کمک کنند تا این اتفاق بیفتد.
دهناد خاطرنشان کرد: ما باید این کشور را به هر دلیل بسازیم و برای رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی سالانه حداقل 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استانداری قم بیان داشت: تنها در صورتی این سرمایه‌گذاری‌ها اثربخشی کامل را دارند که سرمایه‌ها فعال شود، سرمایه‌گذاری فعال شده و فضای کشور فضای کسب و کار شده و همه نهادها در خدمت کسب و کار باشند.
دهناد در ادامه گفت: اگر الان هم بخواهیم یک کار جهادی انجام دهیم باید به جوان‌ها میدان بدهیم تا آنها بتوانند وارد حوزه اقتصادی شوند و با انرژی، ریسکپذیری بالا، صداقت و پاکی بتوانند در این میدان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند و به هر اندازه که به جوان‌ها اعتماد بکنیم قطعاَ زودتر به اهداف خود می‌رسیم‌.
وی ادامه داد: محیط اقتصادی یک محیط دینامیک بوده و دائم در حال تغییر مستمر است و مشکل ما این است که نظام دولتی ما نمی‌تواند متناسب با این تغییرات مکرر خودش را تطبیق دهد، یعنی فاصله طرح و اجرا زیادی بوده و فضای تصمیم‌گیری طولانی است.
معاون استاندار قم تصریح کرد: این محیط دینامیک به قشر جوان احتیاج دارد که بتوانند سریع بیایند و کمک کنند و فاصله‌های تصمیم‌گیری را کم کرده و در این زمینه کمیسیون جوانان اتاق بازرگانی قم می‌توانند مثمر ثمر باشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول