اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

ورزش باستانی از امتیاز ویژه‎ای برخوردار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: ورزش باستانی از امتیاز ویژه‎ای برخوردار است.

ورزش باستانی از امتیاز ویژه‎ای برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در همایش ترویج فرهنگ و فتوت جوانمردی در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان ورزش استان مازنداران اظهار داشت: ورزش خوب است چرا که هم سلامت عقل و هم سلامت جسم را به همراه دارد اما در این میان ورزش باستانی ویژگی‎های دارد که آن را از ورزش‌های دیگر متمایز می‎سازد.
وی تصریح کرد: در ورزش زورخانه تمام افراد از 10 سال تا پیرمرد 100 سال حضور دارد علاوه بر آن سالن این ورزش گرد و همه جای آن صدر و ذیل است و کسانی که در اینجا می‎آیند یاد می‎گیرند که همه با هم یکسان هستند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه ورزشکاران در این ورزش درس تواضع و فروتنی را فرا می‎گیرند، تصریح کرد: صحنه گردان‎های اصلی ورزش باستانی در داخل گود و پایین‎تر از دیگران قرار می‎گیرند تا تواضع را به همه یاد دهند و مهمترین ویژگی دیگر این ورزش این است که فعالیت ورزشی با نام و یاد خدا و ذکر رسول وائمه همراه است که به روح انسان جلا می بخشد و در پرورش آن بسیارر موثر است.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این ورزش مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز هست، تصریح کرد: باید کمک کرد تا ورزش باستانی در بین جوانان از مقبولیت و طرفدار برخورددار شود و برگزاری این همایش می‎توانند در این امر کمک کند.
در این مراسم حاج صادق روشنی جانباز شیمیایی نیز با بیان اینکه جوانان انقلاب در دفاع مقدس با پوشیدن لباس رزم پهلوانی و جوانمردی را برای همه مشق شدند، گفت: ورزشکاران باید جهاد اکبر را بشناسند تا بتوانند در عرصه رقابت با دیگران رقیب باشند.
در پایان این مراسم از پشکسوتان، قهرمانان ملی و روسای هئیت‎های ورزش استان با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول