اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه جم خبر داد:

پیشرفت 82 درصدی نیروگاه گازی پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه جم از پیشرفت 82 درصدی نیروگاه گازی پالایشگاه جم خبر داد.

پیشرفت 82 درصدی نیروگاه گازی پالایشگاه جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه جم نقش مهم و ارزشمندی در تولید گاز در کشور دارد و هم‌اکنون بین 25 تا 30 درصد گاز کشور در این مجحموعه تولید و تصفیه می‌شود.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد افزایش نشاط کاری در پالایشگاه جم هستیم و همه کارکنان و مدیران با تلاشی دوچندان برای افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی تلاش می‌کنند.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با اشاره به روند رو به رشد پروژه احداث نیروگاه گازی 5/82 مگاواتی در پالایشگاه جم خاطرنشان کرد: به دلیل استهلاک مولدهای توربین‌های گازی موجود در نیروگاه قدیم، دشواری تأمین قطعات یدکی و هزینه بالای تعمیرات توربوژنراتورهای المپوس SK-30 و نیزکاهش بازدهی این مولدها، تصمیم به طراحی و احداث نیروگاه گازی جدید به ظرفیت 5/82 مگاوات ساعت گرفته شد که با کیفیت مطلوبی در حال اجراست.
اسلامی تصریح کرد: نیروگاه گازی جدید شامل سه دستگاه مولد توربین گازی مدل H25 هیتاچی به ظرفیت هر یک 27.5MW در شرایط ISO و دارای پست برق اصلی است.
مدیرعامل پالایشگاه جم از پیشرفت 82 درصدی نیروگاه گازی پالایشگاه جم خبر داد و اذعان داشت: درحال حاضر بخش طراحی تفضیلی پروژه به پایان رسیده و پروژه در مرحله اجرایی با 82 درصد پیشرفت کار است و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال1390مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
اسلامی با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: از دستاوردهای این پروژه استمرار تولید گاز، تامین برق مطمئن برای پالایشگاه و جلوگیری از بوجودن آمدن هرگونه وقفه‌ در امر تولید است.
وی در ادامه از اجرای طرح دائم دریافت و تصفیه گاز پارس جنوبی در پالایشگاه فجر جم خبر داد و افزود: در این طرح گاز با استفاده از خط لوله 42 اینچ به پالایشگاه منتقل شده و پس از عبور از Pig receiver و تجهیزات کنترلی مناسب به ورودی دو جداکننده مایعات در فاز 2 منتقل و سپس برای تصفیه در واحدهای شیرین‌سازی گاز به هدرهای ورودی فازهای نار و کنگان متصل می‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اضافه کرد: این پروژه با بیش از 90 درصد پیشرفت دردوبخش توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و پالایشگاه در حال انجام است.
اسلامی خاطرنشان کرد: صیانت از مخازن نار و کنگان، برداشت گاز از میادین گازی مشترک و همچنین جبران کمبود خوراک پالایشگاه و تصفیه 15 میلیون متر مکعب گاز پارس جنوبی در واحدهای تصفیه گاز پالایشگاه فجر جم از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول