اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خبر داد:

تدوین کتاب وقف‌نامه‌های مخطوطات کتابخانه‌های قم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از تدوین کتاب وقف‌نامه‌های مخطوطات کتابخانه‌های قم با عنوان «بازشناسی کتابخانه‌ها براساس وقف‌نامه‌های مخطوطات قم» خبر داد.

تدوین کتاب وقف‌نامه‌های مخطوطات کتابخانه‌های قم
حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تدوین اسناد وقف‌نامه‌های نسخه‌های خطی اظهار داشت: وقف‌نامه‌های کتابخانه‌های استان قم در قالب اثری با عنوان بازشناسی کتابخانه‌ها بر اساس وقف‌نامه‌های مخطوطات قم تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مسجد اعظم، مدرسه فیضیه، د‌ارلحدیث، موقوفه میرزای قمی و مجمع ذخایر اسلامی برای گردآوری وقف‌نامه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس مجمع ذخایر اسلامی ادامه داد: 400 وقف‌نامه‌ از این کتابخانه‌ها انتخاب و تصاویر مربوط به آنها نیز درج شده و آماده انتشار بوده و در صورت تامین هزینه مالی در آینده به چاپ می‌رسد.
وی با بیان اینکه این اثر در 10 بخش تدوین شده است، بیان داشت: جایگاه وقف در تمام ادیان، اصطلاحات مربوط به وقف، کتابخانه‌های اصیل، ساختار ظاهری و محتوای وقف‌نامه‌ها، سبک‌شناسی وقف‌نامه‌ها، فقه وقف‌نامه‌ها و نکات و فواید تاریخی و بازشناسی کتابخانه‌ها به عنوان پلی بین کتابخانه‌های اصیل و انتقالی از مباحثی است که در این اثر ارائه شده است.
اشکوری با اشاره به وقف‌نامه‌های نسخه‌های خطی کتابخانه‌ها گفت: بسیاری از ناگفته‌ها از جمله شرح حال برخی از علما در این وقف‌نامه‌ها وجود دارد و می‌تواند آیینه‌ای از نسخه‌های خطی در ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون لازم است وقف‌نامه‌ها را بررسی کرده تا تاثیر فوق‌العاده آنها بر کتابخانه‌های وقف شده بهتر درک شود.
رئیس مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به اهمیت وقف‌نامه‌ها گفت: فعالیت سازمان و ادارات اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف‌نامه‌ها ضروری بوده و پژوهشگران باید بخشی از فعالیت‌های خود را به موضوعات وقف اختصاص دهند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول