اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال اعتصاب ۲۲ روزه محقق شد؛

پرداخت مطالبات کارگران متروی اهواز

خبرگزاری فارس: امروز بخشی از مطالبات معوقه کارگران قطارشهری اهواز برای حل مشکل اعتصاب ۲۲ روزه کارگران و تعطیلی کارگاه‌ها، پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات کارگران متروی اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهردار اهواز صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره اعتصاب ۲۲ روزه کارگران قطار شهری اظهار داشت: در دو روز گذشته مذاکراتی با سرپرستی پیمانکار انجام و مقرر شد کارفرما و پیمانکار هر کدام معادل یک ماه حقوق کارگران را پرداخت کنند تا کارگران از امروز به محل کار بازگردند.
منصور کتانباف افزود: قرار بود فراخوان از دیروز انجام گیرد و همزمان با پرداخت بخشی از مطالبات، امروز کار هم آغاز شود.
وی تصریح کرد: پرداخت به پیمانکار در حدود یک میلیارد تومان و در قالب بخشی از صورت وضعیت انجام می‌شود، البته شهرداری اهواز به عنوان کارفرما دخالتی در نحوه هزینه کرد این اعتبار توسط پیمانکار ندارد، اما قرار شده برای حل مشکل کارگران این اعتبار با اولویت پرداخت حقوق کارگران هزینه شود.
کتانباف اختلافات قراردادی و صورت وضعیت‌ها را در این گونه پروژه‌ها عادی دانست و گفت: تاخیر یک ماهه پیش آمده بر اساس نوع قرارداد با پیمانکار این پروژه به حساب پیمانکار منظور می‌شود و این ضرر و زیان را باید جبران کند.
کارگران قطارشهری اهواز از ششم شهریور ماه در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه حقوق خود دست از کار کشیدند. در این بین سازمان قطار شهری (کارفرما) و شرکت کیسون (پیمانکار) هر کدام دیگری را متهم به رعایت نکردن تعهدات می‌کردند. محسنی مدیر طرح کیسون مدعی شد کارفرما اعتبارات لازم به پروژه را پرداخت نمی‌کند و در مقابل هلاکویی مدیرعامل قطارشهری نیز پیمانکار را مقصر اصلی تعطیلی کارگاه‌ها معرفی کرد و گفت: بر اساس اسناد پیمانکار مطالباتی ندارد و به بهانه اعتصاب کارگران می‌خواهد پول اضافه بگیرد و به این ترتیب اعتصاب کارگران ۲۲ روز به طول انجامید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول