اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور با‌غبانی استان کرمانشاه:

بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغبانی کرمانشاه گردو است‌

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی استان کرمانشاه گفت: گردو با مساحت 15هزار هکتار در استان بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغبانی را به خود اختصاص داده است.

بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغبانی کرمانشاه گردو است‌
منصور احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: انگور با مساحت 10هزار و 268 هکتار بیشترین تولید محصولات باغبانی را در استان کرمانشاه داراست.
وی ادامه داد: گردو با مساحت 15هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغبانی را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
مدیر امور باغبانی استان کرمانشاه اضافه کرد: میزان تولید سالیانه گردو در استان 35هزار و 544 تن است و براساس این آمار شهرستان کرمانشاه با سطحی معادل 3 هزار و 536 هکتار مقام اول و شهرستان صحنه با 2 هزار و 442 هکتار مقام دوم را کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه گردو دارای مزایای فراوانی است، خاطرنشان کرد: شهرستان کرمانشاه و صحنه در مجموع 40 درصد باغات گردوی استان را در خود جای می‌دهند.
وی با اشاره به اساسی‌ترین مشکل گردو تصر‌یح کرد: توسعه با‌غات گذشته‌ گردو با بذر بوده است که هر درخت ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که این خود اساسی‌ترین مشکل گردو است.
احمدی ادامه داد: از جمله بر‌نامه‌های آینده‌سازان جهاد کشاورزی ساماندهی تولید نهال پیوندی گردو است هر چند نیازمند زمان و هزینه فراوان خواهد بود.
وی تصریح کرد: زمان برداشت گردو در استان اواخر شهریور ماه است و سالیانه مقدار قابل توجهی گردو از سطح استان توسط‌ افراد جمع‌آوری شده و مغز آنها جدا بسته‌بندی و صادر می‌شود.
مدیر امور باغبانی استان کرمانشاه در پایان گفت: برای توسعه باغات در استان سازمان جهاد کشاورزی از توسعه باغات با گردو بذری هیچ‌گونه حمایتی به عمل نمی‌آورد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول