اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم تا دوازدهم مهر ماه جاری؛

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ششم تا دوازدهم مهر ماه خبر داد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، علی داننده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی تبریز در اختیار این اداره کل است تا امکان حضورذ ناشران بیشتری در آن فراهم شود.
وی افزود: در این دور از نمایشگاه یک‌هزار ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی از 10 کشور انگلستان، هندوستان، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس و آذربایجان با 100 هزار عنوان کتاب حضور دارند.
داننده با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته نمایشگاه مطبوعات نیز در کنار این نمایشگاه برپا می‌شود، افزود: مطبوعات به عنوان ابزارهای عمق‌بخشی به دانش و آگاهی مردم همچون کتاب جایگاه ارزشمندی دارند همچنین شور و نشاط خاصی به فضای برگزاری نمایشگاه می‌بخشد.
وی در ادامه با اشاره به نحوه حضور ناشران در این نمایشگاه گفت: امسال تلاش بر این است تا تازه‌های نشر در نمایشگاه حضور یابد به ویِِژه اینکه حضور کتاب‌های دانشجویی نسبت به سال قبل بهتر شده و نمایندگی‌های انتشارات سمت و دانشگاه پیام نور حضور جدی‌تری خواهند داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از ارائه 40 درصد تخفیف برای خریداران کتاب در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: 20 درصد این تخفیف از محل بن کتاب و 20 درصد نیز تخفیف ناشران به خریداران است.
داننده در خصوص نحوه توزیع بن در نمایشگاه کتاب هم افزود: سعی داریم تا با افزایش باجه‌های بانکی زمان انتظار خریداران بن را کاهش دهیم و در این باره تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
وی در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت ایجاد فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه به اقدامات اداره متبوع خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نهاد کتابخانه‌های استان برنامه‌های لازم را اجرا می‌کند اما امسال نیز مثل سال‌های گذشته توزیع رایگان کتاب را در بین گروه‌های هدف داریم و به همین منظور 600 میلیون تومان بن کتاب توزیع می‌شود.
داننده، به خرید تازه‌های نشر از نویسندگان هم پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته حدود 47 میلیون تومان از کتب نویسندگان خریداری و در اختیار کتابخانه‌ها و گروه‌های هدف قرار گرفته است.
وی سفارش تالیف کتاب در خصوص زندگی مفاخر استان و هنر نمایش تئاتر را از دیگر اقدامات این اداره کل در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
داننده در پایان از اختتامیه جشنواره عکس رضوی در استان در پنجم مهر خبر داد و گفت: 3 هزار و 500 عکس از 31 استان به دبیرخانه این جشنواره رسیده که برگزیدگان آن در این روز معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول