اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست تهران:

تهران از کمبود پارک‏های جنگلی رنج می‏برد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: تهران از کمبود پارک‏های جنگلی رنج می‏برد و باید در این زمینه چاره‏ای اندیشیده شود.

تهران از کمبود پارک‏های جنگلی رنج می‏برد
رسول علی‏اشرفی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران به کمبود پارک‏های جنگلی در حاشیه استان تهران اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه استان تهران از کمبود پارک‏های جنگلی به شدت رنج می‏برد.
وی تصریح کرد: پارک‏های جنگلی در سه گونه مختلف پارک‏های جنگلی محلی در درون کلان‏شهرها، پارک‏های جنگلی ناحیه‏ای مانند پارک خجیر و لویزان و پارک‏های جنگلی منطقه‏ای که شاید به سختی بتوان سرخه حصار را مثال زد، تقسیم می‏شوند.
علی‏اشرفی‏پور درباره مزایای وجود پارک‏های جنگلی اظهار داشت: پارک جنگلی منطقه‏ای در اطراف شهر، خارج از محدوده، واقع در حریم و مرکز تفرجگاهی اهالی محسوب می‏شود اما ایفای نقش به عنوان کمربند سبز برای تقابل با توسعه کمی ناهمگون شهر به صورت قانونی یا غیرقانونی را می‏توان مهم‏ترین کاربرد این عرصه‏های درخت‏کاری شده دانست.

* شهرهای اطراف تهران در مسیر تبدیل به کلان‏شهر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به مناطق مسکونی در حال تبدیل به کلان‏شهرهای بزرگ استان تهران نیز می‏گوید: در گذشته تنها کرج به عنوان منطقه‏ای مستعد جهت تبدیل به کلان‏شهری بزرگ مطرح بود اما امروزه مناطقی دیگر نظیر رباط کریم، ورامین و اسلام‏شهر نیز در آستانه تبدیل شدن به کلان‏شهرهایی پرجمعیت هستند.
وی ادامه داد: درصورت تداوم روند بی‏برنامگی در خصوص اراضی ملی، معضلات بی‏شمار در آینده‏ای نزدیک نه تنها گریبان‏ این شهرهای اطراف تهران را خواهد فشرد بلکه به طور قطع پایتخت را نیز تحت تاثیر قرار می‏دهد.
علی‏اشرفی‏پور با اشاره به تمهیدات سازمان محیط زیست در اراضی تحت تولیت این نهاد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در راستای صیانت از زمین‏های زیرپوشش خود با سود جستن از همیاران حافظ محیط زیست و تعامل با بخش خصوصی بر شدت امور نظارتی افزوده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول