اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح متروی تهران ـ دماوند؛

پردیس و بومهن ایستگاه مترو خواهند داشت

خبرگزاری فارس: معاون استاندار تهران گفت: در طرح قطار شهری تهران ـ دماوند، بومهن و پردیس نیز ایستگاه مترو خواهند داشت.

پردیس و بومهن ایستگاه مترو خواهند داشت
محمدرضا محمودی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح قطار شهری تهران- دماوند از جمله مصوبات سفرهای ریاست جمهوری است.
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، شهرهای پردیس و بومهن از بخش مرکزی تهران نیز دارای ایستگاه مترو خواهند شد.
محمودی با اشاره به مزایای وجود خطوط مترو یادآور شد: مترو از جمله امکاناتی است که می‏تواند حمل و نقل عمومی را با سهولت بیشتری اجرایی سازد.
 
* 80 روستای استان تهران فاقد طرح هادی است
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: 80 روستای استان تهران فاقد طرح‏های هادی روستایی هستند.
محمودی اظهار داشت: تهران دارای 300 روستای دارای دهیاری است.
وی ادامه داد: از مجموع این تعداد، 220 منطقه روستایی دارای طرح هادی و سایر آنها فاقد این طرح هستند.
محمودی با اشاره به اهداف مورد پیگیری در طرح‏های هادی روستایی گفت: طرح هادی روستایی با هدف بهسازی، ارتقای سطح بهداشت، مدیریت بر ساخت و ساز، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بسترهای زیربنایی توسعه برای ارائه خدمات رفاهی بهتر توسط دستگاه‏های خدماتی به اهالی این مناطق اجرا می‏شود.
معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: از اهداف مورد پیگیری در اجرای این طرح می‏توان به ایجاد زمینه‏های مناسب در راستای عمران مناطق روستایی، توزیع عادلانه امکانات رفاهی، هدایت توسعه فیزیکی و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن اهالی در قالب عملیاتی ساختن پروژه‏هایی نظیر احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین، پیاده‏روها، فضای سبز، پوشش انهار، کانال‏های آب داخلی روستا، دیواره‏سازی، تکمیل سیل بند، آماده‏سازی اراضی پیش‏بینی شده برای گسترش آتی روستا، پل‏های مورد نیاز داخلی و تکمیل شبکه دفع فاضلاب اشاره کرد.


* پیگیری جدی اجرای طرح‏های هادی روستایی در تهران
وی از پیگیری جدی روند اجرای طرح‏های هادی روستایی در استان تهران توسط این استانداری خبر داد و افزود: مجموعه استانداری تهران در راستای رفاه حال اهالی روستایی در خصوص طرح‏های هادی روستایی با پشتکار به روند اجرایی خود ادامه می‏دهد.
محمودی ادامه داد: البته در این میان برخی نواحی روستایی با اتمام دوره 10 ساله طرح خود روبه‏رو هستند که رفع معایب این طرح در دستور کار معاونت عمرانی استانداری تهران قرار دارد.
معاون عمرانی استاندار تهران با تایید انجام کارشناسی طرح‏های هادی روستای تهران در برخی فرمانداری‏های این استان عنوان کرد: بر اساس آخرین تصمیمات، مقرر شد تا کارشناسی نواحی روستایی به شکل آزمایشی در برخی فرمانداری‏های استان تهران واگذار شود.
وی تصریح کرد: در صورت احراز کفایت وجود توان لازم در شهرستان‏های استان تهران برای کارشناسی، طرح‏های هادی روستایی این واگذاری در تمامی نقاط و به طور دائم اجرایی می‏شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول