اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد:

ورود 2 دکل جدید به ناوگان حفاری پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از ورود دو دکل جدید به ناوگان حفاری پارس جنوبی همزمان با سالروز شکست حصر آبادان خبر داد.

ورود 2 دکل جدید به ناوگان حفاری پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، موسی سوری ظهر امروز در نشست با کنسرسیوم‌های توسعه دهنده فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد و روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در این منطقه هستیم.
وی افزود: تلاش دسته‌جمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در پارس جنوبی موجبات رشد و توسعه روزافزون فازها را فراهم کرده است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز به کار مراحل حفاری در دو طرح جدید پارس جنوبی با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات حفاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده درباره اجرای به موقع بخش دریایی طرح‌های پارس جنوبی، مراحل حفاری دو فاز جدید میدان مشترک پارس جنوبی همزمان با سالروز شکست محاصره آبادان در آب‌های خلیج فارس آغاز شد.
سوری تصریح کرد: یک دستگاه دکل پیشرفته با قابلیت حفاری در آب‌های نیمه عمیق در نخستین بلوک دریایی فاز 13 مستقر و آغاز به کار کرده و با شروع انتقال دکل فازهای 22 تا 24 این میدان مشترک از جزیره کیش به سمت موقعیت حفاری دومین پروژه حفاری فازهای جدید به روش معلق در روزهای آینده، این طرح رسما در مدار اجرا قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: فعالیت مراحل نخست این طرح‌ها شامل حفاری چاه‌های توصیفی و ارزیابی مختصات درونی بلوک‌های دریایی از نقطه نظر میزان فشار و بازده تولید مخزن این فازها است.
سوری اظهار داشت: با نهایی شدن ورود چند دستگاه حفاری دیگر، در مجموع 36 حلقه چاه در فاز 13 و نیز 38 حلقه دیگردر فازهای 22 تا 24 حفاری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: زمان مورد نیاز برای حفاری هر چاه توصیفی 3 ماه است.
سوری یادآور شد: تسریع در راه‌اندازی بخش دریایی فازهای جدید به عنوان اولویت برنامه اجرایی توسعه طرح‌ها بوده و بر این اساس دستیابی به اهداف راهبردی توسعه مخزن پارس جنوبی عمدتا بر این محور متمرکز شده است.
وی از ورود 4 دکل حفاری دیگر به طرح‌های توسعه فاز 13 و نیز 22 تا 24 پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و ‌افزود: با پیگیری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با پیمانکاران ساخت سازه‌های دریایی، جکت‌های این دو پروژه قبل از اتمام مراحل حفاری توصیفی آماده و پس از انتقال در موقعیت‌های تعریف شده، نصب خواهد شد.
سوری با یادآوری تلاش حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و پایمردی ایثارگران این مرز و بوم به ویژه در شکست محاصره آبادان بیان داشت: امروز نیز فرزندان ایران اسلامی با تلاش و مجاهدت در صحنه نبرد اقتصادی توسعه طرح‌های پارس جنوبی با هدف بهره‌برداری و تحقق منافع ملی کشور در این میدان مشترک در حال رقم زدن حماسه بیاد ماندنی دیگری هستند.
وی گفت: با رایزنی و تلاش‌های وزیر نفت رویکرد جدیدی به منظور نحوه تزریق منابع مالی داخلی و خارجی به پروژه‌های پارس جنوبی تدوین شده که بر این اساس در سال جاری 16.5 میلیارد دلار منابع ریالی و ارزی به این پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.
این مسئول اذعان داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر رشد و توسعه پارس جنوبی حرکت کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول