اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

نخستین جشنواره زعفران باخرز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار باخرز از برگزاری نخستین جشنواره زعفران شهرستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

نخستین جشنواره زعفران باخرز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسین جمشیدی در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره زعفران زمان برگزاری این جشنواره را ششم آذرماه سال جاری ذکر کرد و گفت: زعفران از جمله محصولاتی است که به دلیل ارزش اقتصادی، اشتغال‌زایی و نیاز کمتر به آب نسبت به سایر محصولات کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در الگوی کشت شهرستان دارد.
وی نبود وجود قیمت تضمینی را عامل ایجاد نوسانات شدید قیمت زعفران در سال‌های اخیر دانست که سبب متضرر شدن برخی زعفران‌کاران شده است.
فرماندار باخرز با بیان اینکه 85 درصد جمعیت شهرستان به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند، افزود: بروز خشکسالی و نیز سرمای شدید زمستانی، میزان تولید محصولات کشاورزی و الگوی کشت را تغییر داده است.
جمشیدی توجه به اصول زراعی از جمله تغذیه خاک و رعایت مراحل کاشت، داشت و برداشت را با هدف افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی شهرستان از جمله رویکردهای مسئولان بخش کشاورزی باخرز عنوان نمود.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جشنواره زعفران و بررسی چالش‌های کشاورزی در شهرستان، گامی بلند در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی باخرز به عنوان منطقه‌ای با قدمت هزاران ساله در کشاورزی، برداشته شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول