اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان:

8 عنوان کتاب در جشنواره تئاتر کودک رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امسال 6 اثر تالیفی و 2 مجموعه نمایشنامه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رونمایی می‌شود.

8 عنوان کتاب در جشنواره تئاتر کودک رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام کرمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان اظهار کرد: پنج نمایشنامه منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره امسال، منتخب نمایش‌های کودک و نوجوان چهار فصل ایران که پنج عنوان نمایشنامه در یک کتاب است و دو نمایشنامه از حمیدرضا نعیمی از جمله آثاری هستند که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال منتشر می‌شوند.
وی ادامه داد: دو مجموعه نمایشنامه که هر کدام شامل سه نمایشنامه است توسط منوچهر اکبرلو و حسین فدائی حسین ترجمه شده است و در جشنواره امسال رونمایی می‌شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد: سال گذشته در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 11 کتاب نمایشی با حمایت دفتر تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شد.
وی از برگزاری کارگاه اوریگامی آذر مبارکی در جشنواره تئاتر کودک خبر داد و افزود: کارگاه اوریگامی آذر مبارکی طی دو روز در حاشیه برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در سینما کانون برگزار می‌شود.
کرمی تصریح کرد: این کارگاه، آذر مبارکی نمایش "صدای جوجه" را به وسیله ساخت عروسک‌های کاغذی با مشارکت مخاطبان کودک و بزرگسال اجرا می‌کند.
وی بیان کرد: (اُری) به معنی با اندیشه تا دادن و ( گامی) به معنی کاغذ است. ترکیب آنها با یکدیگر کلمه اریگامی را  می‌سازد و اریگامی هنر و اندیشه‌ی تا دادن کاغذ (یا صفحاتی از جنس پلاستیک ، فلز و مواد دیگر) برای خلق شکل‌های مختلف، است.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: آذر مبارکی کارشناس تئاتر عروسکی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر و نویسنده و کارگردان تئاتر است که از هنرمندان باتجربه اوریگامی به شمار می‌رود.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه 100 سال کتاب تئاتر کودک در همدان خبر داد و افزود: نمایشگاه کتاب آثار نمایشی کودک و نوجوان در 100 سال اخیر، در روزهای برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برپا می‌شود.
کرمی گفت: این نمایشگاه بیش از 500 عنوان کتاب از اولین کتاب‌های این حوزه تاکنون برای بازدید علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه کتاب‌های این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسد، عنوان کرد: نمایشگاه و فروشگاه کتاب‌‌ با موضوع تئاتر در کنار نمایشگاه کتاب آثار کودکان و نوجوانان در 100 سال اخیر در روزهای برگزاری جشنواره در همدان پذیرای بازدیدکنندگان می‌شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه اظهار کرد: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با مسئولان استانی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به مدت پنج سال در همدان به توافق رسیده‌اند.
وی معتقد است با توجه به حسن نیت و علاقه مسئولان استانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان ماندگار می‌شود.
کرمی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواست دبیرخانه دائمی جشنواره را در همدان فعال کند.
وی از افزایش تعداد نمایش‌های بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره خبر داد و گفت: سال گذشته چهار گروه خارجی در جشنواره حضور داشتند که این تعداد امسال به شش گروه رسیده است. در بخش مسابقه ایران نیز سال گذشته چهار گروه حضور داشتند که امسال به هشت گروه افزایش یافته است.
به گفته دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال شش مدرس تئاتر از کشورهای هند، آلمان و امریکا در سینما کانون همدان کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند و گروه‌های نمایشی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، نروژ و آلمان در بخش بین‌الملل به رقابت می‌پردازند.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 20 آبان ماه در همدان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول