اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

مساجد به پایگاه مبارزه با جنگ نرم تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: مساجد به سبب مردمی بودن باید به پایگاه مبارزه با جنگ نرم دشمن تبدیل شوند.

مساجد به پایگاه مبارزه با جنگ نرم تبدیل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار کرد: اکنون دشمن به خوبی می‌داند در زمینه سخت‌افزاری هیچ جایگاهی برای نفوذ در بین جوانان ایران زمین ندارد و در این راستا جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: دشمن با طراحی جنگ نرم و بهره‌وری از ماهواره و اینترنت به راحتی اهداف شوم خود را پیاده کرده که در این راستا باید دستگاه‌های فرهنگی به ویژه مساجد هوشیار باشند.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به چنین توطئه‌هایی جایگاه و کارکرد مساجد به منظور جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و هم‌افزایی نیازمند بازبینی است.
آزاد بیان کرد: بعضا مشاهده می‌شود که در مساجد، ائمه جماعت، پایگاه بسیج و کانون‌ها در زمینه مسایل فرهنگی موازی‌کاری‌هایی را انجام می‌دهند که تاثیرگذاری زیادی ندارد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مساجد در صدر اسلام، سنگری مستحکم و مردمی بوده‌اند که علاوه بر کارکرد دینی و مذهبی، نقش بسیار مهمی نیز در برطرف کردن بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی بر عهده داشته‌اند و این نقش به برکت جمهوری اسلامی ایران در کشور احیا شد.
آزاد عنوان کرد: بر این اساس، مردم با گردهمایی در مساجد و تشکیل محافل ویژه، زمینه را برای ارایه خدمات خود‌جوش و دولت‌ها هموار می‌کردند.
وی تاکید کرد: امروز نیز پایگاه‌های بسیاری از جمله بسیج محلات و کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد دایر شده که لازمه بهره‌مندی از آنها به هماهنگی تمام دستگاه‌های مسئول نیازمند است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توجه دلسوزانه مسئولان و مردم به جایگاه شایسته و والای مساجد، موجب اقتدار مردم و جامعه اسلامی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مساجد در بحث‌های آموزشی و فرهنگی، نقش مهمی در شبهه‌زدایی برای جوانان و نوجوانان و ارتقای سطح اطلاعات علمی و سیاسی آنان دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تحقق این هدف، نیازمند مشارکت و همدلی فعالانه روحانیون، هیئت امنای و فرماندهان پایگاهای است، تا با یک برنامه‌ریزی منسجم، از فضای معنوی این مراکز دینی برای مقابله جنگ نرم دشمنان و معاندین نظام اسلامی بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به شرایط نا‌امنی تحمیل شده به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان از بعد شاخص‌های امنیتی در رتبه هفتم کشور قرار دارد اما به سبب تحمیل فشارهای نا‌امنی از آن سوی مرزها با احساس نا‌امنی روبه‌رو است.
وی عنوان کرد: وجود هزار و 600 کیلومتر مرز آبی و زمینی مشترک و همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان شرایط امنیتی این خطه از ایران اسلامی را حساس و راهبردی کرده است.
آزاد بیان کرد: از سویی به سبب اقیلم جغرافیایی و همسایگی با کشور افغانستان سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر واقع شده که این شرایط با وجود تمام مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها زمینه‌ساز بروز ناهنجاری‌هایی شده است.
وی افزود: این ناهنجاری به خوبی بر نقش ارزشی مساجد به منظور مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان صحه می‌گذارد.
وی در ادامه با تشریح داشته‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنظیم بازار گوشت کشور با تولید 100 هزار تن گوشت، تولید 170 هزار تن خرما، 5 هزار تن پسته، تامین 80 درصد تن ماهیان مورد نیاز کشور، بهره‌مندی از معادن غنی طلا با ظرفیت بالا گوشه‌هایی از توان این خطه از ایران اسلامی که به خوبی برای ایرانیان تبیین نشده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت با سفرهای استانی، این امکانات و توانمندی‌ها را به خوبی دید و برای بهره‌مندی و توسعه استان مصوبه‌های کارگشایی را در دستور کار خود قرار داد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: انتقال خط لوله گاز از عسوله به ایرانشهر و ایجاد شبکه توزیع گاز شهری با 3 هزار میلیارد تومان، انتقال راه آهن بم ـ زاهدان با 450 میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی راه آهن چابهار ـ مشهد با 3 هزار میلیارد تومان، افزایش ظرفیت اسکله تنها بندر اقیانوسی ایران در چابهار از 2 میلیون و 500 هزار تن به 6 میلیون تن گوشه‌هایی از خدمات انجام شده توسط دولت است.
آزاد در ادامه با اشاره به بیش از 3 میلیارد مترمکعب روان آب‌ها سالیانه استان اظهار کرد: در این راستا ساخت 30 سد از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت که به بهره‌مندی از تعدادی از این سدها تاکنون حدود 2 میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می‌شود.
وی افزود: این حجم سدسازی در کنار تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی، در جلوگیری از بروز سیلاب‌ها و ایجاد خسارت‌های زیاد نقش بسزایی دارد.
‌گردهمایی دو روزه مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از امروز در زاهدان آغاز شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول