اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بردخون:

اتهامات اخیر به ایران قدیمی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: دبیرکل سازمان انرژی اتمی با فشار و همراهی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این سازمان ارائه داده که بسیار قدیمی شده و ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند.

اتهامات اخیر به ایران قدیمی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، حجت‌الاسلام سید‌حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در ادامه بحث هفته‌های گذشته با اشاره به موضوع عدالت در دین مبین اسلام اظهار کرد: وظایف دولتمردان و کارگزاران در جوامع به ویژه حکومت‌های مردمی و مردم‌سالاری دینی اجرای عدالت اجتماعی در ابعاد مختلف است.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) حتی در نگاه کردن به افراد یک مجلس عدالت را رعایت می‌کردند و در آیات نورانی قرآن هر جا سخن از نماز است اشاره‌ای به زکات نیز شده است.
رکنی‌حسینی ادامه داد: بزرگ‌ترین درسی که از سیره پیامبر خاتم (ص) و ائمه اطهار (ع) می‌گیریم رعایت عدالت اجتماعی است و مهم‌ترین انتظار مردم و مسئولیت زمامداران اجرای عدالت در جامعه است.
وی با انتقاد از وضعیت اقشار ضعیف جامعه گفت: در جامعه‌ای که عده‌ای نان شب ندارند و برای پرداخت هزینه‌های درمان عاجزند یا سرپناهی ندارند چرا برخی غرق در عیش و رفاه و آسایش مطلق هستند؟ که این با دین و آیین و سیره عملی ائمه و پیامبر اکرم (ص) سازگار نیست.
امام جمعه بردخون متذکر شد: اگر در جامعه‌ای عدالت اجتماعی و اقتصادی رعایت نشود موجب فقر می‌شود و این موجب فساد و تنش و تباهی خواهد شد.
وی از اینکه نهج‌البلاغه به عنوان کتب درسی در دانشگاه‌ها و مدارس استفاده نمی‌شود، گلایه کرد.
رکنی‌حسینی عنوان کرد: امروز اگر به دستمزد میلیونی فوتبالیست‌ها توجه کنیم و آن را با دستمزد یک کارگر مقایسه کنیم به عمق فاصله طبقاتی بین مردم پی می‌بریم و این از حق افرادی ضعیف است که نان شب ندارند و تبعیضی آشکار و سمی مهلک برای جامعه انسانی است.
امام جمعه بردخون با اشاره به جنبش وال‌استریت در آمریکا گفت: در کشور ثروتمندی مانند آمریکا آشوب و تظاهرات توسط  99 درصد مردم برای گرفتن حقوق خود از یک درصد ثروتمند صورت می‌گیرد تا سرمایه‌داران و صاحبان شرکت‌ها و قدرت به حقوق 99 درصد جامعه متعهد باشند ولی پلیس آمریکا بدترین رفتار را با مردم دارد و این اعمال در کشوری است که مدعی حقوق بشر است.
رکنی‌حسینی بیان کرد: دبیرکل سازمان انرژی اتمی با فشار و همراهی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این سازمان ارائه داده که بسیار قدیمی شده و ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند ولی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما اهل تجاوز و جنگ نیستیم اما هرگونه تهدید را با قدرت پاسخ می‌دهیم.
وی اضافه کرد: ایران هرگز زیر بار زور و ذلت نمی‌رود زیرا این ملت درس استقامت را از سالار شهیدان آموخته و هشت سال با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و تسلیم آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول