اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان صورت می‌گیرد؛

احداث نیروگاه 1000 مگاولتی سیکل ترکیبی بهبهان

خبرگزاری فارس: معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان، نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت یک‌هزار مگاولت احداث می‌شود.

احداث نیروگاه 1000 مگاولتی سیکل ترکیبی بهبهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، محمد بهزاد ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه برق سیکل ترکیبی بهبهان اظهار داشت: نیروگاه یک‌هزار مگاولتی بهبهان به صورت سیکل ترکیبی و با 4 واحد گازی 166 مگاولتی و دو واحد بخار 160 مگاولتی با هزینه‌ای بالغ بر 900 میلیارد و خطوط انتقال آن نیز با اعتبار 100 میلیارد تومان دیگر احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که واحدهای گازی این نیروگاه در سال 92 و واحدهای بخار آن در سال 93 وارد شبکه سراسری توزیع برق کشور شود.
بهزاد خاطرنشان کرد: همچنین دو پست شاهد و ارجان بهبهان نیز با صرف هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه و احداث نیروگاه‌های حرارتی یکی از اساسی‌ترین امور است، افزود: نیروگاه بهبهان با همکاری شرکت مپنا به میزان 60 درصد و شرکت سرمایه گذاری غدیر به میزان 40 درصد ساخته می‌شود.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به شرایط مالی شرکت مپنا اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم به ازای هر چهار ریال آورده غدیر، سه ریال را شرکت مپنا و سه ریال را وزرات نیرو بپردازند تا علاوه بر تسریع در عملیات اجرایی این نیروگاه، بدهی‌های وزرات نیرو به شرکت مپنا نیز پرداخت شود.
وی همچنین با اشاره به اعتبار 585 میلیون یورویی این پروژه گفت: در فاز نخست این نیروگاه باید 220 میلیون یورو تآمین و در کل 450 میلیون یوروی آن باید از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.
بهزاد در پایان با مهم شمردن جایگاه بهبهان از لحاظ موقعیتی آن در خوزستان خاطرنشان کرد: این شهرستان یکی از نقاط استراتژیک برق در کشور بوده و باید با حمایت مسئولان آن را ساماندهی کنیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول