اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی آذربایجان غربی:

مسئولان از ورزش‌های باستانی حمایت نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه آذربایجان غربی گفت: مسئولان استان آذربایجان غربی از ورزرش‌های باستانی و زورخانه حمایت نمی‌کنند.‌

مسئولان از ورزش‌های باستانی حمایت نمی‌کنند
ابراهیم ستاری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال فدراسیون، برنامه‌های ملی در سطح کشور برای ورزش‌های زورخانه‌ای و در وزن 90+ پهلوانی در نظر گرفته بود که از استان آذربایجان غربی شرکت‌کننده وجود نداشت.
وی افزود: تا پایان سال 90 دو دوره مسابقات قهرمانی در کشور و در سنین مختلف برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در رشته‌های باستانی نیازمند برگزاری دوره‌های مربیگری و کلاس‌های آموزش مرشدها هستیم چرا که با کمبود مربی و مرشد روبه‌رو هستیم.
ستاری با بیان اینکه ثبت در کلاس‌های مربیگری و مرشدی برای عموم آزاد است، اضافه کرد: هزینه ثبت‌نام 20 هزار تومان است که در پایان دوره گواهی درجه 3 برای پذیرفته‌شدگان صادر می‌شود.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی آذربایجان غربی تصریح کرد: در آذربایجان غربی شش زورخانه در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، میاندوآب و تکاب وجود دارد که در سال جاری کلنگ زورخانه پوریای ولی نیز در شهرستان خوی زده می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به عدم حمایت مسئولان از این رشته گفت: با وجود استقبال جوانان از ورزش‌های باستانی اما حمایت مسئولان و خیران استان آذربایجان غربی از ورزش‌های باستانی بسیار کمرنگ است و با وجود حمایت مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان از این ورزش اما مسئولان بسیار ضعیف عمل کردند در صورتی که آنها باید مشوق جوانان باشند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی آذربایجان غربی با تبریک عید غدیرخم و جشن ولایت اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد غدیر و سپاه شهدای آذربایجان غربی جشن بزرگ فرهنگی و ورزشی در روز غدیرخم با حضور ورزشکاران باستانی در تمام زورخانه‌های استان اذربایجان غربی برگزار می‌شود و از عموم علاقه‌مندان و جوانان برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول