اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر نیرو:

احداث دو نیروگاه 500 مگاواتی برق در مازندران/ خودکفایی در صنعت برق

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: دو نیروگاه 500 مگاواتی برق در مازندران احداث می‌شود.

احداث دو نیروگاه 500 مگاواتی برق در مازندران/ خودکفایی در صنعت برق
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد بهزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه 230 کیلو ولت شهرستان بابل اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو توجه به زیرساخت‌ها و ترمیم شبکه‌های فرسوده برق است که در  این باره برای تامین شبکه‌های برق غرب مازندران، نیروگاه 500 مگاواتی در نوشهر و در شرق مازندران نیز نیروگاه 500 مگاواتی بین شهرهای بابل و آمل احداث می‌شود.
وی بیان داشت: عملیات اجرایی نیروگاه برق نوشهر با تاکید رئیس جمهور بزودی با اعتبار صندوق توسعه ملی در منطقه غرب مازندران آغاز می‌شود.
بهزاد با اشاره به اینکه ترانس چهارم نیروگاه ناریوران تا تابستان 91 باید راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی ترانس چهارم ناریوران 5/2 میلیارد تومان  به عنوان پیش پرداخت شده است.
 
* با وجود تحریم‌ها در صنعت برق به خودکفایی رسیدیم
این مسئول نیروگاه سیاه بیشه مازندران را یکی از نیروگاه‌های مهم و ذخیره‌ای ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه حمل شده و یا در حال حمل است و با وجود تحریم‌های زیاد تاکنون خللی در حمل مصالح این نیروگاه ایجاد نشده و خوشبختانه در صنعت برق به خودکفایی رسیدیم.
بهزاد ابراز داشت: برای تجهیز نیروگاه سیاه بیشه حدود 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش‌بینی شده تا به فروش برسد.
 
* خرید تضمینی برق نیروگاه زباله سوز مازندران
معاون وزیر نیرو از خرید برق به صورت تضمینی از نیروگاه زباله سوز مازندران خبر داد و اذعان داشت: توجه به انرژی‌های نو از برنامه‌های مهم وزارت نیرو در دولت دهم است و در این راستا با مصوبه دولت خرید برق به صورت تضمینی از نیروگاه زباله سوز مازندران انجام می‌شود.
بهزاد از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهکاری پیمانکاران برق مازندران خبر داد و اذعان داشت: 50 درصد این اعتبار تا آذرماه و بقیه ظرف چهار ماه آینده پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول