اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه بسیج بیرجند:

300 حلقه صالحین در بیرجند تشکیل شد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه بسیج بیرجند گفت: باید در این شهرستان یک‌هزار حلقه طرح شجره طیبه صالحین تشکیل شود که تاکنون تنها 300 حلقه تشکیل شده است.

300 حلقه صالحین در بیرجند تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده دوشنبه‌شب در جمع تعدادی از فعالین طرح شجره طیبه صالحین بیرجند اظهار داشت: این طرح بر اساس تحقیقات مطالعاتی 10 ساله به دست آمده است و حاصل بررسی‌های زیاد روی 60 پایگاه بسیج موفق سراسر کشور است که به عنوان پایگاه‌های اسوه در فعالیت‌های فرهنگی و دینی شناخته شدند.
وی با اشاره به فعالیت مسجد موسی بن جعفر (ع) اهواز که جزو موفق‌ترین پایگاه‌های بسیج کشور بود، افزود: این پایگاه توانسته بود با روش‌های ابتکاری و جدیدی که در طرح مباحث اعتقادی و مذهبی به اجرا در آورد، افراد زیادی را تربیت دینی کند و روحانیون و مدیران موفقی را تحویل جامعه بدهد.
فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بیرجند تصریح کرد: امروز طرحی که در آن مسجد اجرا می‌شد به عنوان طرح راهبردی کلان کشور دو سال است که به صورت رسمی در حال اجراست و برنامه‌ریزی‌های بزرگی برای اجرای آن در همه پایگاه‌های کشور تدارک دیده شده است زیرا این طرح مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز است.
جوینده به نحوه تشکیل این گروه‌ها اشاره کرد و افزود: در این حلقه‌ها یک نفر به عنوان سرگروه باید 15 تا 20 نفر را به عنوان اعضای گروه خود انتخاب کند یا اینکه خود سازمان برای وی اعضایی را مشخص می‌کند و تا حد امکان بهتر است که این اعضا در یک گروه سنی خاص باشند.
وی ادامه داد:‌ هر سرگروه باید هفته‌ای یک تا یک ساعت و نیم را با اعضای گروه خود در مسجد محله جلسه گفت‌وگویی را برپا کند و در آن جلسه علاوه بر گفت‌وگو در مورد مباحث خاص و مدنظر خود شبهات و موضوعاتی که احساس می‌شود به جوابی بهتر و دقیق‌تر نیاز دارد را یادداشت و با مربی خود درمیان بگذارد.
فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بیرجند اضافه کرد: هر 20 سرگروه برای تغذیه فکری به یک مربی متصل می‌شوند و همچنین هر 20 مربی به یک سرمربی و هر 20 سرمربی به یک استاد استانی و اساتید استانی هم به مرکز شورای راهبری شجره طیبه صالحین کشور وصل هستند که در آنجا سه مرجع برجسته و عالم پاسخگوی سؤالات و شبهات مختلف به صورت 24 ساعته هستند.
جوینده با بیان اینکه تنها راه سالم‌سازی جامعه از ناهنجاری‌های موجود اجرای موفق این طرح و همچنین فعال‌سازی پایگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر مساجد است، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که نیروهای امام زمان در آن تربیت شده باشند باید همه در اجرای این طرح‌ها همکاری کنند.
فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بیرجند همچنین به اعزام یک‌هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان بیرجند به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و اظهار داشت: این دانش‌آموزان دوم دبیرستانی در قالب سه مرحله و در هر مرحله 40 اتوبوس از اواسط بهمن‌ماه سال جاری به راهیان نور اعزام می‌شوند.
جوینده از اعضای فعال حلقه‌های طرح شجره صالحین خواست تا در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و کارهای تربیتی مربوط به این کار بزرگ ناحیه بیرجند را همکاری دهند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول