اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

دامنه تغییر و تحولات میراث فرهنگی به اصفهان رسید

خبرگزاری فارس: تغییر و تحولات در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رده‌های مختلف به قدری زیاد است که این سازمان را به عنوان یکی از حاشیه‌دارترین و پرچالش‌ترین سازمان‌ها تبدیل کرده و این بار دامنه این تغییرات به اصفهان راه پیدا کرده است.

دامنه تغییر و تحولات میراث فرهنگی به اصفهان رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گویا تغییر و تحولات و جا به جایی مدیران در میراث فرهنگی تمامی ندارد و هر روز که بیدار می‌شویم باید منتظر انتصاب جدید یک مدیر در یکی از بخش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.
تغییر و تحولات در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رده‌های مختلف به قدری زیاد است که این سازمان را به عنوان یکی از حاشیه‌دارترین و پرچالش‌ترین سازمان‌های کشور تبدیل کرده است.
به طور نمونه از دو سال قبل تا هفتم تیر ماه سال جاری تهمینه دانیالی، سمت معاونت صنایع دستی را بر عهده داشت که به دلیل تمایل به حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم تیر ماه سال جاری برکنار شد و حتی مراسم تودیعی برای او گرفته نشد و از آن پس اسفندیار حیدری‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با حفظ سمت به مدت پنج ماه سرپرستی معاونت صنایع دستی این سازمان را بر عهده گرفت.
بر اساس قانون، معاون سازمان صنایع دستی کشور تنها چهار ماه مجاز است به عنوان سرپرست باشد و پس از آن باید معاونت این سازمان انتخاب شود؛ در حالی که به دلیل جابه‌جایی‌های مداوم در سیستم مدیریتی سازمان میراث فرهنگی این انتصاب یک ماه نیز از زمان قانونی خود نیز تأخیر داشت.
در همین اثنا، روز گذشته ( یکشنبه) با خبر شدیم، روح‌الله احمدزاده با صدور حکمی محمد رضا رشید کردستانی را با حفظ سمت فعلی به‌ عنوان سرپرست جدید انتخاب کرد.
گزارش فارس حاکی از این است که از جمله سوابق رشید کردستانی نمایندگی و مشاور‌ ویژه‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفرهای هیئت دولت، بازرس ویژه‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی در امور پایگاه‌های میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی و ارزیابی سازمان میراث فرهنگی است.
این تغییر در شرایطی اتفاق افتاد که اسفندیار حیدری‌پور، رئیس میراث فرهنگی اصفهان نیز که با حفظ سمت، پنج ماه سرپرست معاونت صنایع دستی بود، به نوعی به دنبال دست و پا کردن سمتی بالاتر از میراث فرهنگی اصفهان بود و ساعاتی پیش متوجه شدیم، با حکم بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، وی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حمید بقایی به زودی در منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.
در این نقل و انتقالات که جنبه رسانه‌ای نیز پیدا نمی‌کند و به دور از حضور خبرنگاران و به صورت چراغ خاموش انجام می‌شود ابهاماتی وجود دارد، چرا که چندی پیش اسفندیار حیدری پور در جریان حاشیه‌های مترو و سی و پل به صراحت اعلام کرده بود، چنانچه ارزیابان سی و سه پل به این نتیجه برسند که عبور مترو از اطراف این پل تاریخی، تهدیدی برای آن به حساب می‌آید و مدیریت شهری همکاری لازم را با میراث فرهنگی در این مورد نداشته باشد، از سمت خود استعفا می‌دهم و اینکه نتیجه ارزیابی بر مسیر مترو در اطراف سی و سه پل چه بوده، محل سوال است.
از دیگر سو حیدری پور در اصفهان کارنامه به نسبت خوبی را از خود به جا گذاشته است و برای ثبت جهانی چهل‌ستون و مسجد جامع و احیا تپه اشرف تلاش‌های زیادی را به انجام رساند و تیم او بر روی دو پروژه تپه سیلک و محور فرهنگی - تاریخی مسجد جامع به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند و از آن جایی که به طور معمول هر مدیری در میراث فرهنگی بر مسند می‌نشیند آزمون و خطاهایی در مورد میراث با ارزش گذشتگان ایران زمین دارد لذا این نگرانی وجود دارد که مدیر آینده میراث فرهنگی استان اصفهان دنباله رو و تکمیل کننده این پروژه‌های مرمتی و احیا و ثبت هست یا سیاست‌های ویژه به خود را دارد و گوشه دیگری از میراث فرهنگی ناب اصفهان را به دست می‌گیرد.
به گزارش فارس، در حال حاضر میراث فرهنگی استان اصفهان سرپرست و مدیر ندارد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول