اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداران 3 شهر مازندران خواستار شدند؛

تامین منافع شهرداری‌ها در نیروگاه تولید برق از زباله

خبرگزاری فارس: شهرداران سه شهر بابل، آمل و بابلسر خواستار شفاف‌سازی نظارت شهرداری‌ها بر نیروگاه تولید برق از زباله و حفظ منافع شهرداری‌ها شدند.

تامین منافع شهرداری‌ها در نیروگاه تولید برق از زباله
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل به نقل از روابط عمومی شورای شهر بابل، رئیس شورای شهر بابل در جلسه شهرداران و اعضای شورای شهرهای بابل، بابلسر و آمل در سالن اجتماعات شورای شهر بابل اظهار داشت: اگر بتوانیم این کار بزرگ را در شهرهای بابل، آمل و بابلسر اجرایی کنیم یک موفقیت بزرگ برای شهرهای ما محسوب شده و با راه‌اندازی نیروگاه تولید برق از زباله، مشکلات زباله این شهرستان به طور اساسی برطرف می‌شود.
حسن فلاح تصریح کرد: بابل و آمل به عنوان شهرهای پیشگام در کشور برای نخستین بار قرار است از این تکنولوژی برتر جهان با استفاده از سرمایه‌گذاری شرکت خارجی و حمایت استانداری مازندران و سازمان بازیافت استان برخوردار شوند.
وی بیان داشت: باید در این قرارداد منافع شهرهای بابل و آمل به دقت بررسی و تامین شود تا از تعهدات سنگین که برخلاف منافع و مصالح شهرستان‌های ما است، پیشگیری شود.
علی قاسمی رئیس شورای شهر آمل نیز در این نشست گفت: با توجه به وضعیت زباله در استان مازندران که به صورت لاینحل باقی مانده، با دستور ریاست جمهوری در سفر استانی برای حل مشکل زباله در مازندران با پیگیری‌های استاندار و دیگر مدیران استانی، زمینه کار برای ساخت کارخانه تولید انرژی برق از زباله مهیا شده، اما انتظار ما این است که منافع شهرها در این قرارداد بیشتر منظور شود.
شهردار بابل نیز ادامه داد: از مهم‌ترین مشکلات شهرهای شمالی کشور که از گذشته گریبانگیر این شهرها بوده مشکل دفع بهداشتی زباله است که به واسطه شرایط خاص جغرافیایی، تراکم بالای جمعیت و نزدیک بودن این شهرها و همچنین کمبود زمین دارای قابلیت لازم برای اختصاص به این موضوع بوده است.
فرهاد عسکری با تاکید بر استفاده از نیرو و امکانات بومی در اجرای این پروژه بیان داشت: بر اساس توافق‌های انجام شده شرکت خارجی موظف است به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی کشور در اجرای پروژه از خدمات، تجهیزات، کالاها و منابع شرکت‌های ایرانی استفاده کند.
وی تصریح کرد: بر اساس قرارداد، شرکت کارفرما مسئول حفظ محیط زیست بوده و متعهد است در جریان مدیریت پسماند نسبت به تخلیه استاندارد پسماند گاز، آب، سرباره کوره، رفع سروصدا، دود و بوی زننده اقدام کند و قول می‌دهیم که شهرداری نیز بر حسن انجام این تعهدات نظارت مستمر داشته باشد.
بهروز رنجبر شهردار بابلسر نیز در سخنانی این اقدام را یک فرصت تاریخی برای مدیریت شهری شهرهای بابل، آمل و بابلسر بیان کرد و افزود: تاکنون اصلاحات خوبی در پیش‌نویس قرارداد به عمل آمده که تمام برای منافع شهرداری‌ها بوده است.
سیف‌الله علی‌نیا رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر بابل هم در این نشست اذعان داشت: در این قرارداد باید بحث نظارتی شهرداری بر این پروژه کاملا شفاف‌سازی شده و از نظر حقوقی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع شود.
احمد امیرسلیمانی شهردار آمل نیز متذکر شد: باید سریعا مسائل مربوط به این قرارداد نهایی شود تا موضوع فرسایشی نشود زیرا فرصت مناسبی برای شهرداری‌های منطقه است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول