اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت پرشیان انرژی ابهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت پرشیان انرژی ابهر گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ابهر با 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احداث می‌شود.

سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومانی در نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کاظم اورعی در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ابهر با اشاره به اینکه 60 درصد سرمایه‌گذاری این طرح به صورت ارزی و مابقی به صورت ریالی است، اظهار داشت: احداث این نیروگاه به عنوان یک زیرساخت اقتصادی و صنعتی به توسعه استان زنجان بسیار کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه این پروژه علاوه بر تامین نیاز انرژی مردم استان زنجان به استان‌های همجوار نیز کمک می‌کند، افزود: میزان اشتغالزایی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ابهر در مرحله احداث 2 هزار نفر و در مرحله بهره‌برداری 120 نفر مستقیم و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم است.
مدیر عامل شرکت پرشیان انرژی ابهر با اشاره به اینکه هر کشور در حال توسعه به انرژی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ایران نیز به سرعت در حال رشد است و به همین دلیل به نیروگاه و انرژی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه در این پروژه از توانایی شخصیت‌های جهانی صنعت برق استفاده شده است، از استاندار زنجان و نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی برای فراهم آوردن ساز و کارهای لازم برای احداث نیروگاه در ابهر قدردانی کرد.
اورعی گفت: مسئولان هر منطقه در پیشرفت و توسعه آن منطقه تاثیرگذار هستند.
مدیر عامل شرکت پرشیان انرژی ابهر با اشاره به اینکه پیشرفت ابهر قابل مقایسه با 20 سال پیش نیست، افزود: امیدواریم با احداث این نیروگاه و پروژه‌های بزرگ دیگر موجبات توسعه هر چه بیشتر استان زنجان را فراهم شود.
وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ابهر ظرف دو سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در کنار کارهای فنی به کمک مسئولان و مردم نیازمند هستیم تا پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.
اورعی به مشخصات نیروگاه اشاره کرد و افزود: ظرفیت اسمی سیکل ترکیبی ابهر 484 مگاوات با راندمان 37 درصد است.
 مدیر عامل شرکت پرشیان انرژی ابهر با اشاره به اهمیت طرح نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر، یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی رشد بالای صنعت در استان‌های قزوین، البرز و زنجان در سال‌های آینده، احداث نیروگاه در این منطقه ضروری است.
وی ورود بخش خصوصی به بازار انرژی الکتریکی کشور را از جمله سیاست‌های پیش روی دولت به منظور افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع محدود دانست و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر در آینده‌ای نزدیک نقش عمده‌ای در تامین برق تهران و زنجان خواهد داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول