اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعمیرات برق پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد

صرفه‌جویی با بومی‌سازی کارت‌های سیستم تحریک مولدهای نیروگاه برق

خبرگزاری فارس: رئیس واحد تعمیرات برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از صرفه‌جویی یک میلیارد تومانی با بومی‌سازی کارت‌های سیستم تحریک و همسان‌سازی مولدهای گازی توربین‌های تولید برق این شرکت خبرداد.

صرفه‌جویی با بومی‌سازی کارت‌های سیستم تحریک مولدهای نیروگاه برق
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، جواد کرفی اظهار داشت: هر ژنراتور مورد استفاده در نیروگاه 12 عدد از این نوع کارت‌ها را که وظیفه تنظیم ولتاژ و هماهنگی بارهای اکتیو و راکتیو مولدهای گازی و همچنین مولد بخار قدیمی نیروگاه برعهده دارند، در خود جای داده است.
رئیس واحد تعمیرات برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد مشهد افزود: فناوری به کار رفته در این ژنراتورها ساخت شرکت وستینگ‌هاوس آمریکا بود که با توجه به پایان عمر این کارت‌ها و شرایط موجود بین دو کشور و همچنین توقف فعالیت‌های کارخانه سازنده هر کدام از این کارت‌ها به مبلغ 30 میلیون تومان از بازار آزاد و از طریق واسطه‌ها تهیه می‌شد.
وی افزود: این مسئله عاملی شد تا شناسایی  جانشین برای این کارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.
رئیس واحد تعمیرات برق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: مذاکراتی با شرکت‌های گوناگون اروپایی در این مرحله صورت گرفت و حتی توافقات اولیه با شرکت زیمنس برای خرید کارت‌های مورد نیاز به مبلغ یک میلیارد و 100 ملیون تومان انجام و بودجه آن نیز مصوب شد اما همزمانی شدن این خرید با افزایش تحریم‌ها عاملی شد تا جستجوی گزینه‌ای داخلی در دستور کار قرار گیرد.
کرفی افزود: در این مرحله با شرکت‌های مختلف ایرانی که امکان ساخت این قطعه را داشتند وارد مذاکره شدیم و سرانجام شرکتی در مشهد توانست آنچه مورد نیاز ما بود را تولید و بومی‌سازی کند، نکته مهم در این بومی‌سازی علاوه بر تولید کامل کارت‌های مورد نیاز ارتقای سیستم آنها بود به حدی که اکنون در مدت زمان بسیار کمتری فعلیت مورد نظر را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تا دو ماه دیگر کارت‌های سیستم تحریک مورد نیاز هر چهار ژنراتور تعویض می‌شود، افزود: در حالی که پیش از این یک میلیارد و 100 ملیون تومان بودجه برای تهیه نمونه خارجی این کارت‌ها  در نظر گرفته شده بود، پیش‌بینی می‌کنیم که نمونه داخلی آن تنها یک دهم هزینه فوق را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول