اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال گچساران خبر داد

90 درصد اسناد گچساران آرشیو الکترونیکی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال گچساران از آرشیو الکترونیکی افزون بر 90 درصد اسناد سجلی گچساران در این اداره خبر داد.

90 درصد اسناد گچساران آرشیو الکترونیکی شدند
معراج سبزعلی صبح امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ثبت احوال یکی از دستگاه‌های زیرساختی و مهم کشور است که در پیشرفت کارهای نوین جامعه باید همزمان با تکنولوژی جامعه پیشرفت کرده و خدمات نوینی به مردم ارائه کند.
رئیس ثبت احوال گچساران با اشاره به آغاز اجرای طرح آرشیو الکترونیکی در گچساران همزمان با سراسر کشور افزود: این پروژه در سه شیفت کاری در گچساران آغاز بکار کرده و تاکنون افزون بر 90 درصد اسناد در این شهرستان آرشیو الکترونیکی شده است.
سبزعلی خاطرنشان کرد: با پیشرفت مناسب اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در گچساران، تا پایان هفته ثبت ‌احوال، این طرح در گچساران به اتمام می‌رسد.
وی تعداد کل اسناد سجلی در گچساران را 210 هزار و 331 برگ عنوان کرد و گفت: روزانه افزون بر 7 الی 8 هزار برگ سند سجلی در اداره ثبت احوال گچساران اسکن و آرشیو الکترونیکی می‌شود.
سبزعلی افزود: تاکنون افزون بر 189 هزار و 300 برگ اسناد در این طرح در گچساران آرشیو الکترونیکی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس اداره ثبت احوال گچساران ابراز داشت: در آرشیو الکترونیکی، اسناد هویتی و سجلی ابتدا اسکن شده سپس داده‌آمایی صورت می‌گیرد و در نهایت برای بار‌گذاری به مرکز داده پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ارسال می‌شود.
سبزعلی بیان داشت: در طرح آرشیو الکترونیکی اسناد، از تمام اسناد موجود در گچساران عکسبرداری می‌شود و ادارات ثبت احوال استان‌های کشور با رعایت مقررات خاص می‌توانند فارغ از محل سکونت به مردم ارائه خدمت کنند.
وی عدم نیاز به حضور افراد را در این طرح مهم عنوان کرد و گفت: دیگر ضرورتی به حضور افراد یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه نخواهد بود.
این مقام مسئول در گچساران تصریح کرد: افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعین، افزایش ضریب امنیت اسناد، ارائه کلیه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها از جمله مزایای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد است.
سبزعلی ابراز داشت: صرفه‌جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینه‌های مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از فرسودگی و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفاده های متعدد، و رضایتمندی مراجعان از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول