اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد

گلستان سومین استان کشور در الکترونیکی کردن اسناد هویتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: خوشبختانه گلستان سومین استان کشور در الکترونیکی کردن اسناد هویتی است و امیدواریم به‎ عنوان اولین استان، جشن الکترونیکی کردن اسناد را اجرایی کنیم.

گلستان سومین استان کشور در الکترونیکی کردن اسناد هویتی
سیف‎الله ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی الکترونیکی کردن اسناد هویتی این است که شهروندان می‎توانند صد‎ در ‎صد خدمات را در محل سکونت‎شان انجام دهند.
وی تصریح کرد: برای تحقق کامل برنامه‎های سازمان با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که 30 درصد پست‎های ما بدون تصدی است و امکان جذب نیرو با توجه به ظرفیت‎های جدید اضافه شده، نداریم.
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان ادامه داد: طبق ماده پنجم قانون ثبت احوال همه دستگاه‎های اجرایی مکلف هستند برای دستیابی به اهداف سازمان همکاری لازم را با ثبت احوال داشته باشند و حتی باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه بهره‎مند شویم.
ابوترابی از اجرای 44 هزار سند راکد و به صفر رساندن آن تا 22 بهمن‎ماه سال‎جاری و قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برای آرشیو الکترونیکی اسناد نیز باید از ظرفیت بخش خصوصی و دستگاه‎های اجرایی استفاده کنیم.
وی در خصوص تولید و انتشار آمار جمعیتی و تحولات انسانی بیان داشت: آمار نقش بی‎بدیل در برنامه‎ریزی دارد و اگر بناست در بخش‎های مختلف کشور تصمیماتی گرفته شود جمعیت به‎عنوان شاخص اصلی برای تصمیم‎گیری تلقی می‎شود که در این راستا تحقق صد در صدی ثبت وقایع حیاتی را در دستور کار قرار داده‎ایم که ان‎شاءالله بتوانیم برای تحقق این عمل، به خروجی خوبی دست یابیم.
مدیرکل ثبت احوال گلستان اظهار داشت: در استان گلستان پایگاه اطلاع رسانی کشور شکل گرفته و بستر مخابراتی تعیین شده است که به صورت دقیق و لحظه‎ای کل وقایع ثبت شده در 700 نقطه کشور قابل رویت است.
ابوترابی اذعان داشت: در گلستان 99.1 درصد در بخش ولادت به ثبت رسیده و این رقم از میانگین کشوری نیز بالاتر است و استان ما به‎ عنوان سه استان برتر کشور در این زمینه شناخته شده همچنین بیش از 98 درصد وفات نیز در مهلت قانونی به ثبت رسیده است. 
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول