اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار خراسان شمالی:

محل ساخت موزه دفاع مقدس بجنورد تعیین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به بازدید سردار باقرزاده از محل پیشنهادی برای اجرای موزه دفاع مقدس استان گفت: در این بازدید مقرر شد موزه دفاع مقدس در محل کنونی پلنگ دره بجنورد تثبیت شود.

محل ساخت موزه دفاع مقدس بجنورد تعیین شد
سعادت جلال‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای اجرای این موزه در حوالی بوستان ملی باباامان موسوم به پلنگ دره، موضوع در قالب قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه ریاست این مرکز بر عهده استاندار و جانشینی سپاه جوادالائمه (ع) استان است، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی مسئولیت دبیری قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را بر عهده دارد.
جلال‌دوست با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار استان برای اجرای این مرکز فرهنگی در این محل نظر مساعدی دارد، افزود:‌ تاکنون 20 هکتار زمین برای اجرای این مجموعه فرهنگی در  اختیار این مرکز فرهنگی گذاشته شده است.
به گفته وی، تاکنون علاوه بر فنس کشی بخش زیادی از این مجموعه، یک دستگاه تانک که در طول دوران دفاع مقدس از آغاز کننده جنگ به غنیمت گرفته شده بود، ‌به این محل انتقال یافته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آماده کردن این مجموعه فرهنگی و ارزشی توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان اعتبارات اختصاص یافته فرهنگی برای اجرای موزه دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تاکنون صرفاً 500 میلیون ریال برای اجرای این پروژه فرهنگی اختصاص یافته است.
جلال‌دوست با بیان اینکه مقرر بوده تا امسال 3 میلیارد ریال از اعتبارات فرهنگی به این بخش اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: بر اساس قول مسئولان قرار شده تا پس از اختصاص اعتبارات فرهنگی، مابقی اعتبارات امسال برای اجرای این پروژه در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین کتاب خاطره و عکس دفاع مقدس مربوط به رزمندگان این استان آماده انتشار است، افزود: در این کتاب ارزشمند، خاطرات و عکس‌های مربوط به دوران دفاع مقدس انتشار یافته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین از تشکیل مجمع نیروهای یادگاران دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه به منظور شکل گیری این مجمع استانی انجام شده و در آینده نزدیک فعال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبات مرتبط با نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج انجام شده تا این ارگان‌ها مشارکت لازم را در تشکیل این مجمع داشته باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول