اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خبر داد

راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی شهدا در زابل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آشنایی بیشتر مردم با رشادت‌های شهدا، گنجینه اسناد هویتی شهدا و مشاهیر در شهرستان زابل راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی شهدا در زابل
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، علی زاهدی‌نیا در مراسم افتتاح سیستم تمام مکانیزه اداره ثبت احوال زابل اظهار داشت: به منظور آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ رشادت‌های شهدا و درک بهتر واقعیت‌های آن زمان به ویژه قشر نوجوان و جوانی که در زمان جنگ نبوده‌اند، گنجینه اسناد هویتی شهدا و مشاهیر در اداره ثبت احوال زابل گشایش می‌یابد.
وی افزود: همچنین راه‌اندازی این گنجینه فرهنگی هویتی موجب می‌شود تا مردم هنگام مراجعه به اداره ثبت احوال تا زمانی که کار آنها صورت می‌پذیرد وقت خود را به بطالت سپری نکنند و در این اوقات با آثار و اسناد هویتی شهدای بزرگوار و مشاهیر بزرگ کشور و استانمان آشنایی پیدا کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز با راه‌اندازی سیستم تمام مکانیزه در شهرستان زابل دیگر کارهای ثبتی به صورت دستی انجام نمی‌شود و مردم تمامی موارد ثبتی خود را به طور تمام مکانیزه می‌توانند دریافت کنند و از اتلاف وقت و سرگردانی آنها جلوگیری به عمل می‌آید.
زاهدی‌نیا بیان کرد: همچنین به منظور رفاه حال خانواده‌ها و دانش‌آموزان، از طریق تعاملی که با اداره ثبت و مسئولان آموزش و پرورش انجام شده، مأموران ثبت احوال برای عکس‌دار کردن شناسنامه‌ها و دیگر خدمات هویتی به مدارس شهرستان مراجعه کرده و شناسنامه‌های دانش‌آموزان را جمع‌آوری و پس از اقدامات لازم صورت پذیرفته بر روی آنها در اداره ثبت مجدداً به دانش‌آموزان در مدارس تحویل داده می‌شود.
وی تصریح کرد: 93 سال از عمر ثبت احوال کشور می‌گذرد و تمامی خدمات ثبتی در ادارات و زیر تابلو انجام می‌گرفت اما با سیستم تمام مکانیزه دیگر این خدمات از زیر تابلو خارج شده و در بیرون از ثبت احوال و در شعبات مختلف آن صورت می‌پذیرد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر هشت شعبه خدمات صدور شناسنامه‌ای را در بیمارستان‌ها دایر کرده‌ایم که کمتر از هفت دقیقه شناسنامه متولدین را صادر و تحویل خانواده‌ها می‌دهند.
زاهدی‌نیا گفت: خوشبختانه با اجرای سیستم تمام مکانیزه شاهد تحولات بسیار خوبی در زمینه ثبت اسناد هویتی در استان هستیم و افق روشنی در پیش روی داریم.
فرماندار زابل هم در این مراسم ضمن تبریک هفته ثبت احوال به تمامی زحمتکشان این عرصه اظهار داشت: شهرستان زابل دومین شهر کشور است که به سیستم تمام مکانیزه ثبت احوال مجهز شده است و از این نظر جای بسی خرسندی است زیرا از این پس شهروندان زابل دیگر مشکلات ثبت هویتی نخواهند داشت و از اتلاف وقت آنها در اداره ثبت جلوگیری می‌شود.
حسین کیخا افزود: ثبت احوال ثبت وقایع چهارگانه را بر عهده دارد که این امر می‌تواند در توسعه و برنامه‌ریزی منطقه بسیار حائز اهمیت باشد.
وی بیان کرد: 22 نفر داوطلب برای نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان زابل ثبت‌نام کرده‌اند که هویت اسنادی آنها از طریق اداره ثبت زابل بررسی و مورد تایید قرار می‌گیرد تا بتوانیم انتخابات با شکوهی را برگزار کنیم.
فرماندار زابل ادامه داد: در زابل خدمات ویژه‌ای در مورد ثبت احوال به مردم داده شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول