اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی

تونل دسترسی به نیروگاه خرسان 3 بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مجری طرح سد و نیروگاه خرسان 3 گفت: حفاری تونل دسترسی به نیروگاه طرح خرسان3 با عبور از متراژ 580 متر، مراحل پایانی خود را سپری می‌‎کند.

تونل دسترسی به نیروگاه خرسان 3 بهره‌برداری می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، رامین شیروی با اعلام این خبر اظهار داشت: حفاری تونل دسترسی به نیروگاه طرح خرسان 3 به طول 622 متر و قطر 11.5 متر، در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد.
وی افزود: در سال‌جاری، طرح خرسان 3 موفق به اتمام حفاری بخش فوقانی تونل انحراف به طول 769 متر و قطر 14.5 متر شد که با اتمام حفاری تونل دسترسی به نیروگاه به موفقیت چشمگیری در سال 90 دست خواهد یافت.
شیروی  با حیاتی دانستن ساخت این سد در منطقه، یادآور شد : سد خرسان3 در منطقه‌ای صعب العبور و بن بست قرار دارد و مردم منطقه با احداث این سد از محرومیت خارج می‌شوند.
مجری طرح خرسان 3 تولید انرژی برق آبی به میزان یک هزار و 100 گیگاوات ساعت را از اهداف اجرایی این طرح ملی برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید برق و ذخیره آب در کشور، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه خرسان، افزایش تولید انرژی برق آبی در سدهای پایین دست از جمله اهداف این طرح است .
وی اضافه کرد: افزایش جاذبه‌های گردشگری، افزایش اشتغال در منطقه، افزایش ایمنی جاده‌های دسترسی به منطقه و پرورش آبزیان در استان از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌‎شود.
شیروی با اشاره به مشخصات فنی این طرح، افزود: سد بتنی دو قوسی خرسان3 با ارتفاع 195 متر، دریاچه‌ای به حجم یک میلیارد و 200 متر مکعب از جمله مشخصات ظاهری این طرح به‌‎شمار می‎رود.
وی با بیان اینکه نیروگاه 400 مگاواتی آن دارای 4 واحد 100 مگاواتی است، گفت: طرح سد و نیروگاه خرسان3 بر روی رودخانه خرسان و در فاصله تقریبی50کیلومتری از شهرستان لردگان استان چهار محال بختیاری در دست اجرا است.
انتهای پیام/خ۳۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول