اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور طبس:

95 درصد دانشجویان پیام نور طبس بومی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور طبس گفت: این دانشگاه دارای یک هزار و 800 نفر دانشجو است که 95 درصد آن بومی هستند.

95 درصد دانشجویان پیام نور طبس بومی هستند
مهدی شفیعی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: دانشگاه پیام نور طبس از سال 1382 با یک رشته تحصیلی و 60 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد که این میزان در مدت کمتر از هشت سال به 24 رشته گرایش و یک هزار و 800 نفر دانشجو رسید.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تعهدی برای اسکان دانشجویان ندارد، افزود: خوابگاه‌هایی که ممکن است با عنوان دانشگاه پیام نور در برخی از مناطق کشور وجود داشته باشد، خوابگاه‌های خودگردان است، و با توجه به اینکه حدود 95 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور طبس بومی هستند ضرورتی برای دایرکردن خوابگاه دانشجویان احساس نمی‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور طبس عنوان کرد: این دانشگاه دارای امکانات و تجهیزات مختلف از قبیل کارگاه‌های کامپیوتر و مدار، آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، زمین شناسی و منابع طبیعی، سالن مطالعه، کتابخانه با بیش از ۵ هزار جلد کتاب، مرکز تحقیقات اینترنتی و کامپیوتری و کلاس‌های مجهز به ویدئو پروژکتور و تلویزیون برای ارائه درس‌ها به صورت الکترونیکی است.
وی اضافه کرد: فراهم آوردن امکان دسترسی دانشجویان به کتابخانه دیجیتال با بیش از 27 هزار عنوان کتاب، اعطای تسهیلات شهریه به دانشجویان متقاضی، تهیه غذای گرم، و برگزاری اردوهای متعدد علمی، فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر اقدامات دانشگاه پیام نور طبس است.
شفیعی‌مقدم یادآور شد: براساس سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور، اکثر دروس به صورت خودخوان بوده و کلاس‌های برگزار شده در این دانشگاه نیز بیشتر جنبه رفع اشکال دارد، به همین دلیل معمولاً مدت کلاس‌های برگزار شده در دانشگاه‌های پیام نور کمتر از سایر دانشگاه‌هاست.
این مسئول اذعان داشت: دانشگاه پیام نور براساس شعار «آموزش برای همه، همه جا و همه وقت» در راستای توسعه آموزش عالی در سطح کشور برای دستیابی تمام اقشار به‌ویژه اقشار محروم و آسیب‌پذیر که توانایی آموختن و رشد را دارند فعالیت می‌کند که این دانشگاه توانسته با طی مسیری پرفراز و نشیب، به توفیقات خوبی در زمینه علم و پژوهش دست یابد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول