اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری سمنان خبر داد

درخشش شاعر سمنانی در کنگره شعر عاشورایی

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان سمنان از درخشش شاعر سمنانی در کنگره شعر عاشورایی و کسب مقام توسط وی در این کنگره خبر داد.

درخشش شاعر سمنانی در کنگره شعر عاشورایی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید‌عباس دانایی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در تشریح موفقیت‏های استان سمنان در چهارمین کنگره شعر عاشورایی اظهار کرد: چهارمین کنگره شعر عاشورایی در روزهای اخیر با نام "عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری (س)" برگزار شد و برترین‏های آن امروز معرفی شدند.
وی ادامه داد: این کنگره امسال در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد و با معرفی و تجلیل از برترین‏ها و آثار برگزیده کارش را به پایان رساند و جای بسی خوشحالی است که شاعر سمنانی نیز در این کنگره موفق به کسب رتبه شد.
رئیس حوزه هنری استان سمنان اضافه کرد: طبق رایی که از سوی هیئت داوران چهارمین کنگره شعر عاشورایی در بخش شعر فارسی صادر شد، نسرین قربانی از شاعران عضو دفتر آفرینش‏های ادبی حوزه هنری استان سمنان موفق شد در جمع برترین‏ها قرار گیرد.
دانایی بیان کرد: این شاعر سمنانی پس از اعلام نظر داوران، به عنوان شاعر برتر معرفی شد و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی کنگره را دریافت کرد.
وی تصریح کرد: بیش از 600 اثر به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی ارسال شده بود و هنرمندان قابلی در این کنگره آثارشان را ارائه کرده بودند.
رئیس حوزه هنری استان سمنان اضافه کرد: به دلیل حجم زیاد آثار، هیئت داوران این جشنواره از هر شاعر تنها دو اثر شعری را پذیرفت.
دانایی گفت: در پایان، 44 اثر به عنوان آثار منتخب کنگره شعر عاشورایی شناخته و از این میان، 10 اثر برتر و شش اثر قابل تقدیر معرفی شد.
وی اضافه کرد: براساس طرح‏ریزی انجام شده، فرهنگ‏سازی و ارائه الگوهای فرهیخته و به دور از تحریفات لفظی و معنایی از مهم‏ترین اهداف برپایی جشنواره شعر عاشورایی بوده است.
رئیس حوزه هنری استان سمنان همچنین زمینه‏سازی برای شناسایی و معرفی استعدادهای نهفته فرهنگ عاشورایی، تقدیر از شاعران حسینی، ایجاد زمینه برای توسعه ادبیات عاشورایی در بین مردم، ترویج اشعار پرمحتوا با موضوع مکتب حسینی و ارائه پیام‏های عاشورایی در قالب هنر به مردم را از دیگر اهداف مهم برگزاری این کنگره ذکر کرد.
به گزارش فارس؛ پنجمین کنگره شعر عاشورایی سال آینده با موضوع "مویه‌های عارفانه نهضت حسینی" در قالب‌های غزل، قصیده و رباعی از وقایع شام غریبان تا اربعین حسینی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول