اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان:

فوتبال بیشترین آسیب‌دیدگی ورزشکاران را دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان گفت: ورزشکاران آسیب‌دیده در بخش بانوان رشته تکواندو و در آقایان رشته فوتبال بیشترین مراجعه را به هیئت پزشکی ورزشی گیلان دارند.

فوتبال بیشترین آسیب‌دیدگی ورزشکاران را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مریم اسدی عصر امروز در جمع ورزشکاران استان با اشاره به آسیب‌های ناشی از ورزش اظهار داشت: در سال‌های اخیر افراد زیادی در تمام گروه‌های سنی برای ارتقای سلامت خود به ورزش رو آورده‌اند.
وی افزود: با وجود اینکه تمرینات ورزشی تاثیر مهمی دارد اما بیشتر مردم به ویژه در فعالیت‌های ورزشی بیش از حد، تمرینات ضعیف و غلط، استفاده از تجهیزات نامناسب و همینطور مسابقات در معرض آسیب‌های مختلف ورزشی قرار دارند.
مسئول کمیته پژوهشی هیئت پزشکی ورزشی گیلان ادامه داد: این آسیب‌ها می‌تواند شامل عضلانی، استخوانی و بافت هم‌بند مانند غضروف‌ها و آسیب‌های تروماتیک مغزی یا ستون فقرات باشد.
وی افزود: در بررسی‌های انجام شده در هیئت پزشکی ورزشی گیلان در ورزشکاران آسیب‌دیده سازمان یافته مراجعان آقایان 86.2 درصد و بانوان 13.8 درصد بوده است.
اسدی بیشترین آسیب‌ها در بانوان را در رشته تکواندو و در آقایان نیز رشته فوتبال و در اندام‌ تحتانی عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر این آسیب‌ها در حین تمرین و از نوع برخوردی گزارش شده‌ است.
وی بیشترین هزینه‌های درمان در آقایان را به ترتیب در رشته‌های فوتبال، تکواندو، کشتی، ورزش‌های رزمی، کاراته و جودو و در بانوان به تکواندو، فوتسال، ورزش‌های رزمی، ووشو، والیبال و بسکتبال ذکر کرد.
وی بیشترین هزینه جراحی به فوتبال و کمترین آن را مربوط به کاراته و در بانوان رشته تکواندو عنوان کرد و بیان داشت: در آسیب‌دیدگان رشته والیبال و بسکتبال جراحی انجام نشده است.
مسئول کمیته پژوهشی هیئت پزشکی ورزشی گیلان اذعان کرد: بیشترین آسیب دیدگان ورزشی نسبت به جمعیت سازمان یافته در بانوان در رشته دوچرخه سواری و کمترین آن آمادگی جسمانی و در آقایان در رشته سوارکاری و شنا بوده است.
وی افزود: بیشترین مراجعان آسیب دیده برای دریافت هزینه درمان از شهر رشت بوده و با توجه به جمع‌بندی اطلاعات موجود، برخی از آسیب‌دیدگان ورزشی به دلیل عدم آشنایی و آگاهی با مزایای بیمه ورزشی و امکانات کمیته خدمات درمانی برای استفاده از این خدمات و دریافت هزینه درمان و نیز استفاده از بخش‌های درمانی به هیئت پزشکی ورزشی استان مراجعه نکرده‌اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول