اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان اعلام کرد

تدوین برنامه راهبردی برای افزایش اعتبارات کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خوزستان بر تامین بودجه کافی برای گسترش و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تاکید کرد و گفت:‌ براساس برنامه راهبردی که به زودی تدوین و تهیه می‌شود، سهم اعتبارات استانی را در این حوزه افزایش خواهیم داد.

تدوین برنامه راهبردی برای افزایش اعتبارات کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز‌ اسماعیل عامری‌گلستان ظهر امروز در دومین کارگاه تهیه و تدوین برنامه راهبردی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های منطقه خوزستان در محل هتل پارس اهواز، اظهار داشت: در صورت تدوین برنامه راهبردی،‌ براساس آن اعتبارات استانی را در این حوزه افزایش خواهیم داد.

وی زیربنای توسعه را آموزش عنوان کرد و افزود: برای رهایی از همه ابتذال‌ها باید به دانایی روی آورد و سرچشمه دانایی کتاب است، ‌بنابراین باید در راستای توسعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کرد.

عامری‌گلستان بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس، ‌ضربه‌های زیادی را به زیرساخت‌ها و فضاها وارد کرد و این مدت زمان صرف ترمیم و بازسازی فضاهای فرهنگی شد تا در آینده عقب افتادگی در این حوزه را جبران کنیم.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: در بررسی شاخص‌های کتاب و کتاب‌خوانی،‌ انتظار می‌رود طی دو سال آینده به جایگاه اول یا دوم در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی برسیم.

وی با اشاره به اینکه ردیف مشخصی از اعتبارات به این بخش اختصاص می یابد، اضافه کرد: 80 میلیارد تومان اعتبار ملی و 50میلیارد تومان اعتبار استانی به این بخش اختصاص می‌یابد و در صورت تدوین برنامه راهبردی،‌ براساس آن سهم اعتبارات استانی را افزایش خواهیم داد.

رحیم فضیلت‌پور،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در ادامه افتتاحیه این کارگاه اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای هر سازمان امری حیاتی و مهم است.

امر مدیریت مطالعه در کشور،‌تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی کلانی را می طلبد.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی برای سه استان فارس، ‌لرستان و خوزستان در این کارگاه بیان کرد: تدوین برنامه‌های راهبردی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اولین کارگاه آموزشی با حضور ادارات تمام استان‌ها در مشهد برگزار شد، هم‌اکنون نیز شاهد برگزاری دومین کارگاه با حضور سه استان فارس،‌ لرستان و خوزستان هستیم.

دومین کارگاه تهیه و تدوین برنامه راهبردی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستانها با حضور روسای ادارات از استان‌های لرستان،‌فارس و خوزستان از امروز به مدت سه روز در محل هتل پارس اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول