اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان زنجان خبر داد

اصلاح نقاط حادثه‌خیز زنجان تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان زنجان گفت: تا پایان سال 92 همه نقاط حادثه‌خیز استان زنجان اصلاح می‌شوند.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز زنجان تا پایان سال 92
علیرضا سقندلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای شناسایی نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت‌های جامعه بر میزان نقاط حادثه‌خیز اضافه می‌شود، افزود: افزایش تعداد خودروها موجب افزایش جاده‌ها و آزاد راه‌ها شده و این امر به افزایش نقاط حادثه‌خیز کمک می‌کند.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه شناسایی نقاط حادثه‌خیز در استان بیان داشت: اداره کل راه و ترابری، پلیس راه و نماینده حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان در شناسایی این نقاط تلاش می‌کنند.
وی از شناسایی 120 نقطه و تقاطع حادثه‌خیز در استان خبر داد و بیان داشت: در پنج سال اخیر این نقاط در استان شناسایی شده‌اند.
سقندلی دور برگردان سرب و روی زنجان، سه راهی سلطانیه، سجاس و طارم را از نقاط حادثه‌خیز استان برشمرد و گفت: نسبت به اصلاح این نقاط برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
وی پل قره‌باغ را از دیگر نقاط حادثه‌خیز استان عنوان کرد و گفت: این پل بر روی جاده ترانزیت قرار گرفته که مشکلاتی را برای همشهریان به وجود می‌آورد.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با بیان اینکه برخی از نقاط حادثه‌خیز عملیاتی شده است، افزود: اصلاح برخی از این پروژه‌ها نیز در دست اجرا است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه اصلاح نقاط و تقاطع حادثه‌خیز در استان تصریح کرد: در برنامه‌های سال جاری و سال‌های 91 و 92 این نقاط اصلاح می‌شوند.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان مربوط به رانندگان، نقص فنی خودروها و جاده‌ها است.
سقندلی با اشاره به اینکه در صورت رعایت قوانین جاده‌های استان امن هستند، افزود: اگر رانندگان با سرعت مطمئنه و قانونی حرکت نکنند همه محورهای استان خطرناک و حادثه‌خیز می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری 86 مورد نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان شناسایی شده بود، افزود: با تأمین اعتبارات 38 نقطه از نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان برطرف و فقط 15 نقطه باقی مانده است که در صورت تامین اعتبارات لازم آنها نیز برطرف می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح زمستانی این اداره خاطر نشان کرد: تدابیر لازم برای مقابله با هر گونه حوادث در جاده‌های استان در فصل زمستان اندیشیده شده است.
سقندلی یاد آور شد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته امسال 45 اکیپ راهداری با 530 نفر راهدار و‌270 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در 25 نقطه از جاده‌های استان مستقر شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری براساس اولویت‌بندی‌های انجام شده در نقاط حادثه‌خیز و برف گیر استان مستقر شده‌اند، افزود: آزاد راه قزوین -  زنجان - تبریز از اولویت‌های نخست این اداره کل و راه اصلی زنجان به سمت تاکستان و زنجان - بیجار و محورهای سلطانیه و خدابنده در اولویت‌های بعدی این اداره قرار گرفته‌اند.
مدیرکل راه و ترابری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای 5هزار و 640 کیلومتر راه اصلی و فرعی است تصریح کرد: نگهداری و ایمن کردن راه‌های استان از جمله اهداف و برنامه‌های این اداره کل است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای راهداری در استان تدابیر مختلفی اندیشیده شده است، افزود: تشکیل یک گروه ویژه بازرسی از جمله این طرح‌ها است.
سقندلی افزود: این گروه در طول سه ماه از راهدارخانه‌ها پلیس راه‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به طور غیر منتظره بازدید می‌کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول