اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز - 4

توزیع 240 تن میوه عید در چالوس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل میدان میوه و تره بار چالوس از توزیع 240 تن میوه شب عید به نرخ مصوب دولتی در این شهرستان خبر داد.

توزیع 240 تن میوه عید در چالوس

داراب میردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس گفت: برای ایام نوروز امسال 120 تن سیب و 120 تن پرتقال به نرخ مصوب دولتی در شهرهای چالوس، مرزن آباد و کلاردشت توزیع می‌شود.

وی از اجرایی شدن عملیات احداث مکان جدید میدان تره‌بار این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تغییر کاربری میدان میوه و تره بار که قرار بود یک ماهه تمام شود پنج ماهه به اتمام رسید.

میردار بیان داشت: در این زمینه از معاون عمرانی استاندار مازندران تقاضا داریم با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت که به استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر رایگان قرار گرفتن زمین با هدف طرح توسعه و گسترش میدان میوه و تره بار ابلاغ شد، مساعدت کند.

وی با بیان اینکه طرح تغییر کاربری زمین مورد نظر برای دریافت مصوبه به شورای شهر تسلیم شده، ادامه داد: انتظار داشتیم براساس دستور معاون عمرانی استانداری یک ماهه کارهای اداری به اتمام برسد، اما بروکراسی اداری در شهر موجب شد که این بخش از کار پنج ماه طول بکشید و با پیگیری فرماندار این مشکل و دریافت مجوز تغییر کاربری مراحل پایانی را می‌گذراند.

این مسئول با اشاره به اینکه با وجود تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه طرح توسعه میدان تره بار باید رایگان باشد، گفت: آمادگی همکاری با شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

میردار خاطرنشان کرد: در صورت دریافت مصوبه تغییر کاربری از شورای شهر، از شهرداری نیز تقاضا داریم تا همکاری لازم را در صدور سند به نام میدان میوه و تره بار داشته باشد تا بتوانیم با توجه به خصوصی بودن پروژه برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه زمین مورد نظر برای احداث میدان تره بار شهرستان 14 هزار مترمربع است، گفت: مسکن و شهرسازی تاکید داشت که 3 هزار متر از این 14 هزار متر متعلق به شخص دیگری است که قصد احداث خانه سالمندان را دارد، اما تاکید ما و البته شخص فرماندار مبنی بر اینکه کل زمین 14 هزار متر برای میدان بار است، کل زمین برای میدان‌بار اختصاص یافته است.

مدیرعامل میدان میوه و تره بار چالوس بیان داشت: فرماندار چالوس نیز قول دادند در نقطه دیگری از شهر زمین مناسب را در اختیار آنان برای احداث خانه سالمندان در نظر بگیرند. 

این مسئول عنوان کرد: میدان فعلی تره بار چالوس در ورودی شهر و با وضعیتی نامناسب قرار دارد و بار ترافیکی سنگینی را نیز بر دوش شهر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مکان فعلی به هیچ وجه در خور شان شهر گردشگری و توریستی چالوس نیست،خاطرنشان کرد: با احداث میدان میوه وسیع زمینه اشتغال جوانان منطقه و خدمات گسترده‌تر در حمل و نقل میوه ایجاد و همچنین بار ترافیکی شهر نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل میدان میوه و تره بار چالوس با بیان اینکه با احداث میدان جدید میوه و تره‌بار 32 غرفه مکان فعلی میدان به 47 غرفه در مکان جدید افزایش می‌یابد، اذعان داشت: روزانه حدود 600 تن میوه در میدان فعلی جابه‌جا می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول