اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی کردستان:

نظارت ویژه بر دامداری‌ها بسترساز مقابله با قاچاق آن است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی کردستان گفت: عدم کنترل مناسب بر روی مرغداری‌ها و دامداری‌ها موجب قاچاق راحت دام و مرغ در استان شده است.

نظارت ویژه بر دامداری‌ها بسترساز مقابله با قاچاق آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عزت‌الله رشیدیان در دوازدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاوارز استان در سنندج، با بیان اینکه هیچ‌گونه کنترلی روی مرغداری‌ها و دامداری‌های استان نیست اظهار داشت: وقتی کنترلی توسط دستگاه‌های مرتبط در استان نباشد قاچاق دام و مرغ هم به راحتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید دامدارها و مرغدار‌هایی که از امکانات دولتی بهره و استفاده می‌برند بازخواست و میزان تولید آنها را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکنون علاوه بر دام، مرغ را نیز قاچاق می‌کنند افزود: اگر مرغ به آن اندازه کافی و مازاد مصرف استان وجود دارد باید توسط سازمان بازرگانی یا صنعت و معدن به صورت رسمی صادر شود.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ولی اگر سیاست به انجام صادرات نیست باید کنترل دقیق‌تری روی مرغداری‌ها و دامداری‌های استان صورت گیرد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: تاکنون 485 رأس دام قاچاق به طور متفرقه در بانه و مریوان توسط پرسنل مرزبانی کشف شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب دام را برای چرا به نقاط مرزی می‌‌آورند تا به راحتی قاچاق آنها را انجام دهند.

وی بیان داشت: حتی مورد مذکور موجب اعتراض مرزبانی کشور عراق هم شده و آنها ادعا کردند بعضی از دام‌هایی که از طریق قاچاق وارد کشورشان شده بیمار بودند هر چند که این قضیه ثابت نشده ولی باید مسئولان در این رابطه تدبیر بیندیشند.

فرمانده مرزبانی کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه به محض اطلاع از وضعیت امری که امکان قاچاق آن فراهم شده باید اقدامات پیشگیرانه را در اسرع زمان انجام دهند و مانع ورود یا خروج آن از استان شوند.

*کشف هزار و 500 رأس دام قاچاق در ده ماهه سال جاری

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کشف هزار و 500 رأس دام قاچاق در ده ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: به خاطر نداشتن دلایلی هم‌چون خارجی بودن دام، هیچ‌کدام از دام‌های مذکور توقیف نشد.

محمد قنبری با بیان اینکه دام داخلی قاچاق محسوب نمی‌شود ادامه داد: بعد از کشف قاچاق باید دامپزشکی داخلی یا خارجی بودن دام را تشخیص دهد که متاسفانه تاکنون از انجام این امر عاجز بوده است.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی نیروی انتظامی و مرزبانی در رابطه با بحث قاچاق و دام نکته مذکور است که دستگاه قضا از ما دلایل و مستنداتی را می‌خواهد که سازمان‌‌های مربوطه باید در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه کشف دام قاچاق بدترین خبری است که به ما داده می‌شود عنوان کرد: از جمله مشکلات کشف دام نبود محل نگهداری، تغذیه و نبود فردی که از دام‌ها مراقبت کند، است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول