اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون وزیر راه و شهرسازی:

1800‌ کیلومتر بزرگراه در کشور دهه فجر بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دهه فجر سال جاری حدود یک‌هزار و 800 کیلومتر بزرگراه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 175 میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

1800‌ کیلومتر بزرگراه در کشور دهه فجر بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد صادقی عصر امروز در مراسم افتتاح 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کردستان، با بیان اینکه امکانات و امنیت موجود در کشور را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم‌اکنون با در اختیار داشتن دولت خدمتگزار در حال پیشروی است و دولت خدمتگزار نهم و دهم در راستای توسعه عمران و آبادانی کشور گام‌های ارزنده‌ای برداشته است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی احداث امور زیرساخت‌های حمل ونقل یکی از گام‌های بزرگ دولت نهم ودهم به شمار می‌آید.

صادقی اعلام کرد: حمل و نقل در کشور یا استان‌ها همانند دستگاه تنفسی در بدن است که اگر تنفس خوب صورت نگیرد، بدن دچار مشکل خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: راه‌ها و بزرگراه همانند رگ‌های اصلی بدن انسان هستند که اگر این مهم وجود نداشته باشد کشاورزی، بهداشت، صنعت و آموزش پیشرفته‌ای نخواهیم داشت و با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل یکی از بزرگترین شاخص‌های جامعه است، گفت: شبکه‌های ریلی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور باید توسعه یابد تا ترافیک روانی داشته باشیم و ایران اسلامی توسعه بیشتری یابد.

وی همچنین اعلام کرد: در دهه فجر سال جاری حدود یک‌هزارو 800 کیلومتر بزرگراه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 175 میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تصریح کرد: با پیوستن این 237 کیلومتر به شبکه بزرگراهی و راهی کشور گام مهمی در تکمیل کریدور شمال غرب به جنوب غرب کشور برداشته می‌شود.   

صادقی افتتاح این پروژه‌ها را امری مهم در توسعه همه جانبه استان کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از این مسیرها علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش مسیر دستاورد‌های قابل توجهی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای استان کردستان به ارمغان می‌آورد.

وی در پایان با بیان اینکه بزرگراه کرمانشاه ـ میاندوآب چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه را به یکدیگر متصل می‌کند، خاطرنشان کرد: این بزرگراه جزو کریدور شمال غربی به جنوب غربی کشور است و دو مرز بین‌المللی جلفا و بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان متصل می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول