اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

بنیاد مسکن همدان بیش از تعهدات شغل ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: 964 شغل در بنیاد مسکن تعهد شده بود که با ایجاد یک هزار و 932 شغل، بیش از تعهدات عمل شده است.

بنیاد مسکن همدان بیش از تعهدات شغل ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی بعد از ظهر امروز در سومین سفر شهرستانی به شهرستان همدان با اشاره به میزان شغلی که جهاد کشاورزی شهرستان همدان ایجاد کرده است، افزود: جهاد کشاورزی تعهداتی در ایجاد اشتغال داشته که نتوانسته تمام تعهدات خود را اجرایی کند هر چند بخشی از آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به تعهد 895 نفری اشتغال در کمیته امداد ابراز داشت: کمیته امداد با وجود چنین تعهدی، 4 هزار و 15 شغل ایجاد کرده که 449 درصد تحقق یافته و این بسیار رقم درخشانی است.

استاندار همدان با بیان اینکه 95 درصد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، بیمه شده‌اند، افزود: بیمه اشتغال ثبت شده در سامانه رصد بسیار مفید و کار بزرگی است که در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به تعهدات بنیاد مسکن در ایجاد اشتغال یادآور شد: 964 شغل در بنیاد مسکن تعهد شده که یک هزار و 932 شغل ایجاد شده و این امر بیش از تعهدات بنیاد مسکن بوده است.

پیریایی خطاب به خبرنگاران مبنی بر صحت ایجاد اشتغال در استان، افزود: ما چه در مسکن و چه در کارهای عمرانی که شغل ایجاد می‌کند، به شرطی اشتغال ایجاد شده را درست می‌دانیم که وقتی مجموعه کارهای عمرانی سال 89 را در نظر گرفته و با سال 90 مشخص می‌کنیم، آنچه  اضافه می‌ماند، تقسیم بر 100 متر مربع می‌شود که این نشانه تعداد اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار همدان نیز گفت: در سطح شهرستان همدان 13 جلسه کارگروه اشتغال برگزار شد که 94 مصوبه داشت و 87 مصوبه اجرایی شد.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: سهم تعهد ایجاد اشتغال شهرستان همدان 15 هزار و 435 نفر بوده که 25 درصد سهم استان همدان است.

وی بیان داشت: اشتغال ایجاد شده در سطح شهرستان همدان 25 هزار و 166 نفر است که از تحقق 163 درصدی برخوردار بوده است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال در بخش غیر مسکن 5 هزار و 259 نفر بود اما اشتغال ایجادی در بخش غیر مسکن 10 هزار 696 نفر بوده است.

وی یادآور شد: تعهد اشتغال در بخش مسکن 7 هزار و 176 نفر بوده است که اشتغالی که در این بخش ایجاد شد، 14 هزار و 470 نفر مورد بوده است.

قهرمانی‌مطلق به مقایسه آمار سال 89 و 90 پرداخت و گفت: اشتغال ایجاد شده در شهرستان همدان در سال 89، تعداد 18 هزار و 26 نفر بوده و در سال 90 ، برای 25 هزار و 163 نفر شغل ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: در اداراتی که تعهد ایجاد اشتغال نداشتند اما شغل ایجاد کردند، نیز برای تعداد 180 نفر ایجاد اشتغال شد.

فرماندار همدان با اشاره به مشاغل خانگی ایجاد شده، تصریح کرد: 12 میلیارد و 800 میلیون تومان کل تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی بوده که 2 هزار و 578 طرح معرفی شده و 3 هزار و 585 مجوز برای آنها صادر شده است.

وی اضافه کرد: تعهد اشتغال ایجاد شده در بخش مسکن شهرستان همدان، 7 هزار و 176 نفر بود که اشتغال ایجاد شده در بخش مسکن 14 هزار و 470 نفر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه یک هزار و 330 شغل در شهرستان همدان تعهد شده بود، افزود: یک هزار و 281 شغل ایجاد شده است.

علیرضا رنجبرضرابی تصریح کرد: از یک هزار و 330 شغل ایجاد شده در جهاد کشاورزی، 315 مورد در دام و طیور، 28 مورد در عشایری، 45 مورد در صنایع‌تبدیلی، هفت مورد در شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و ترویجی، 432 مورد در زراعت، 199 شغل در باغبانی، 138 مورد در مکانیزاسیون، 60 مورد در آب و خاک، سه مورد در شیلات و هفت مورد در دامپزشکی ایجاد شده است.

در ادامه در راستای ایجاد مشاغل خانگی، 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها از این تسهیلات استفاده نمی‌کنند، تا پایان فروردین ماه سال آینده به آنها برای ایجاد اشتغال خانگی وقت داده می‌شود و در صورت عدم استفاده از تسهیلات مد نظر، این تسهیلات به سایر شهرستان‌ها اختصاص یابد که این امر توسط استاندار تصویب شد.

بخشودگی سود و جرائم دو شرکت که دارای مشکلاتی بودند و خواهان حذف این موارد بودند نیز تصویب شد.

شرکت گوساله‌پروری بومی خواستار 50 میلیون تومان سرمایه در گردش بود که از آن استفاده کند ولی این امر تصویب نشد.

تکمیل شهربازی ارم با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از دیگر موضوعات مد نظر در این جلسه بود که با موافقت استاندار تصویب شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول