اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غمنامه فوتبال کیش ادامه دارد

‌تداوم سراشیبی تند فوتبال کیش با سیاست‌‌گذاری‌ها نادرست

خبرگزاری فارس: در حالی که فوتبال کیش در سال‌های نه چندان دور در سطح ملی و یا حتی بین‌المللی ‌‌دوره‌ای طلایی را تجربه کرد،‌ سیاست‌گذاری‌های غلط در این حوزه، داد بسیاری را در آورده است.

‌تداوم سراشیبی تند فوتبال کیش با سیاست‌‌گذاری‌ها نادرست

به گزارش خبرنگار فارس از کیش، پس از پایان مسابقات فوتبال لیگ باشگاه‌های این جزیره حرف و حدیث‌ها درباره عملکرد مسئولان فوتبال این جزیره هم‌چنان ادامه دارد و تیغ تیز انتقادات به سوی این هیئت ورزشی بیش از پیش شدت گرفته است.

در همین راستا گفتگویی با رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال این جزیره داشته‌ایم که در زیر بخشی از صحبت‌های وی آورده شده است:

مدیریت فوتبال کیش هوشمندانه نیست

رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال کیش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی فوتبال کیش روندی نزولی را سپری می‌کند، اظهار داشت: اگر در یک نگاه اجمالی و منطقی وضعیت فعلی فوتبال کیش را با سال گذشته مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که امروز در شرایط نابسامان فوتبال این جزیره زیبا سیر می‌کنیم و نقش متولی فوتبال این دیار در به وجود آمدن این اتفاق تلخ پررنگ است و باید گفت نبوغ در این مدیریت هیچ جایگاهی ندارد.

هیچ تفکر حرفه‌ای وجود ندارد

حسین اوجی از نبود تفکر حرفه‌ای نزد متولیان این رشته پرطرفدار در جزیره کیش به عنوان یکی از عوامل اصلی این سیر نزولی نام برد و افزود: هر گاه در یک سیستم، تفکری بکر حاکم باشد رسیدن به موفقیت قطعی خواهد بود و در غیر این صورت نباید انتظار موفقیت داشت و به نظر من چنین تفکری در هیئت فوتبال کیش وجود ندارد.

مسئول فوتبال کیش، ضعف هیئت فوتبال کیش در اداره فوتبال این منطقه را مخرب دانست و ابراز داشت: در حالی که من هم عضوی از جامعه فوتبال کیش هستم و طی سالیان اخیر همواره حضور داشته‌ام باید بگویم این دوره یکی از ضعیف‌ترین ادوار هیئت فوتبال کیش است چرا که ضعف‌های زیادی در عملکرد آن مشاهده شد.

پایان حضور نخبگان و بزرگان فوتبال کشور در جزیره کیش

اوجی ابراز داشت: دوره ریاست "خسروی" بر هیئت فوتبال کیش از بهترین روزهای این رشته ورزشی و علاقه‌مندان آن به شمار می‌رود و در آن ایام "ابراهیم ارزانی" به عنوان دبیر هیئت فوتبال وقت، خیلی خوب کار کرد و برگزاری لیگ کیش به بهترین شکل ممکن انجام شد و از سوی دیگر چهره‌های شناخته شده فوتبال هم‌چون فریدون معینی، مرتضی محصص، حاج‌رضایی و سایر بزرگان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی شخصاً در جزیره حضور می‌یافتند و این خود انگیزه اهالی فوتبال را برای حضور و فعالیت در فوتبال به شدت افزایش می‌داد و آغاز کار هیئت فوتبال فعلی درست پایان حضور این نخبگان و بزرگان فوتبال در جزیره کیش بوده است.

وی اضافه کرد: در آن زمان هیئت فوتبال بی‌کار نمی‌نشست و در کمترین زمان ممکن کارهای این‌چنینی انجام می‌داد، البته در آن زمان مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش هم با مدیریت شایسته بهرام افشار‌زاده بیشترین حمایت‌ها را انجام می‌داد، ولی بعد از رفتن وی دیگر هرگز این حمایت‌ها مشاهد نشد.

این فعال ورزشی گفت: به یاد نمی‌آورم که در هئیت فوتبال کنونی کلاس آموزشی مربیگری و داوری انجام شده باشد و در واقع باید بگویم چنین کاری هیچ گاه صورت نگرفت و همین موضوع باعث شد تا فاصله بین اهالی فوتبال و هیئت فوتبال هر روز بیشتر از دیروز شود و نهایتاً به "قهر فوتبالی‌ها" تعبیر شود.

عدم استقبال از دوره‌های مربیگری کذب محض است

اوجی ادعای عدم استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های مربیگری را کذب محض عنوان کرد و افزود: اینکه در توجیه عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری گفته شده که استقبالی صورت نگرفته واقعیت ندارد و مطمئن باشید افراد زیادی هستند که درخواست‌های فراوانی برای برگزاری این کلاس‌ها دارند اما متأسفانه این مهم با کم‌کاری برخی افراد هرگز برگزار نشد.

این مسئول ورزشی کیش با بیان اینکه عملکرد هیئت فوتبال فعلی در مقایسه با هیئت‌های پیشین بسیار ضعیف بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه محمود پازوکی از دوستان خوب من است اما اگر بخواهیم این مقایسه را با اعداد و ارقام مورد محاسبه قرار دهیم من به این هیئت که خودم نیز عضوی از آن بوده‌ام از 20 نمره، زیر 10 را می‌دهم.

وی درباره لیگ امسال فوتبال کیش ابراز داشت: مسابقات امسال را نمی‌توانیم لیگ بنامیم  چرا که نمی‌توان رقابت 4 تیم با هم را به عنوان لیگ تلقی کرد و ضمن اینکه این مسابقات با کمترین کیفیت فنی و انضباطی انجام شد و رفتار تیم‌های شرکت کننده در لیگ کاملا معنی‌دار بود.

کیش از چرخه فوتبال کشور خارج شده است

اوجی با اشاره به غیبت دو نماینده فوتبال این جزیره در لیگ‌های کشور اظهار داشت: اگر به سال گذشته نگاهی بیندازیم خیلی راحت متوجه می‌شویم که امسال فوتبال کیش از چرخه لیگ کشور خارج شده و در حالی که سال گذشته دو تیم آریاناگستر و عمران و خدمات کیش تا آستانه صعود به لیگ‌های بالاتر قرار گرفتند متأسفانه با اتفاقاتی که رخ داد این تیم‌ها ناکام ماندند و در نتیجه امسال مدیران دو باشگاه عطای تیمداری را به لقایشان بخشیدند.

وی ادامه داد: در این جزیره بخش خصوصی انگیزه‌ای برای تیمداری ندارد و همین باعث شد تا تیم خوب آریاناگستر منحل و مالک این باشگاه اعلام کند که دیگر توان تیمداری ندارد و از سوی دیگر تیم عمران و خدمات کیش در پی ناکامی در مسابقات و عدم ثبات مدیریت از گردونه فوتبال کشور و حتی کیش کنار گذاشته شد و در واقع باید بگویم هزینه‌های مضاعف تیم‌داری، فوتبال کیش را در بدترین شرایط ممکن قرار داده است.

دوستداران فوتبال حق دارند اعتراض کنند

این مسئول ورزشی گفت: با توجه به شرایط فعلی فوتبال کیش، باید به فوتبال دوستان این جزیره حق داد ناراحت باشند و اعتراض کنند ولی هیئت فوتبال نیز در این قضیه از برخی جهات مقصر نیست و اصلی‌ترین دلیل را هم می‌توان عدم وجود استقلال نزد این هیئت بیان کرد، چرا که هیچ گونه بودجه‌ای در اختیار ندارد و اجازه زمین‌های چمن نیز در اختیار مؤسسه ورزش است.

وی ادامه داد: اگر محمود پازوکی به عنوان رئیس این هیئت در مجمع فدراسیون فوتبال حضور یابد قبل از آن باید با مؤسسه ورزش کیش هماهنگ کند که در این جلسه چه بگوید و چه چیزی نگوید و اینها اصلاً خوشایند نیست.

این هیئت حتی اجازه خرید قند و لیوان یک‌بار مصرف را هم ندارد

رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال کیش اظهار داشت: واقعاً تأسف‌بار است که بگویم قدرت تصمیم‌گیری و اختیار در هیئت فوتبال کیش در حد صفر است چرا که حتی اجازه خرید مایحتاج ابتدایی هم‌چون قند و لیوان یک‌بار مصرف را ندارد و از سوی دیگر این هیئت حتی اجازه ندارد برای مسئولان کمیته‌هایش هم حکم صادر کند و به نظر من با این شرایط اگر هیئت فوتبال وجود نداشته باشد خیلی بهتر است.

وی افزود: هیئت فوتبال قبلی با وجود اینکه زیرمجموعه هیئت فوتبال استان هرمزگان قرار داشت ولی از اختیارات خوبی برخوردار بود ولی در شرایط کنونی این‌گونه نیست و متأسفانه رئیس فعلی هیئت فوتبال از حداقل اختیارات خود هم استفاده‌ای نمی‌کند.

اوجی ابراز داشت: عدم استقلال هیئت فوتبال کیش یک "زخم کهنه" اما "کاری" است یا باید این هیئت کاملاً مستقل شود و یا اینکه تغییر نام دهد و با نام مرکز فوتبال کیش با نظارت مؤسسه ورزش به کار خود ادامه دهد.

این فعال ورزشی کیش تصریح کرد: متأسفانه باید بگویم با این شرایطی که وجود دارد هیچ امیدی برای تغییرات مثبت و تحول در هیئت فوتبال کیش نمی‌بینم و با ادامه همین روند فوتبال این منطقه بدتر از این هم خواهد شد و به نظر من هیئت فوتبال باید در اختیار یک بخش خصوصی قرار گیرد تا هزینه کند و در نهایت باعث رشد فوتبال کیش شود و این درست همان کاری است که در دوره‌های قبلی صورت گرفت و روزهای خوب فوتبال کیش را رقم زد.

رئیس کمیته انضباطی هیئت فوتبال کیش خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش هیچ گامی در راستای بر طرف کردن موانع رشد فوتبال کیش بر نداشته‌اند و این خود یکی از دلایل ناکامی‌های امروزی است.

زیرساخت‌ها در حال نابودی است

این عضو هیئت فوتبال کیش گفت: با توجه به اینکه زمین چمن فوتبال این جزیره سال‌هاست که تنها مورد استفاده قرار گرفته و اکنون از شرایط خوبی برخوردار نیست کم کم تیم‌های حرفه‌ای رغبتی برای برپایی اردوهای تدارکاتی در کیش نخواهند داشت و این خود تبعات منفی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

با این شرایط ‌در هیئت فوتبال نخواهم ماند

حسین اوجی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر همواره در چند دوره هیئت فوتبال کیش حضور داشته‌ام اکنون اعلام می‌کنم در صورت تداوم شرایط فعلی هرگز در هیئت فوتبال کیش نخواهم ماند و همکاری نخواهم کرد و توصیه من به رئیس هیئت فوتبال این است که اگر به فکر اعتبار و آبروی خودش است از این سمت استعفا داده و همین امروز کناره‌گیری کند هر چند همین امروز هم خیلی دیر است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول