اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

2 مدال در المپیک 2012 لندن از آن ورزش آذربایجان‌شرقی خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال 91 ، 2 مدال در المپیک 2012 لندن از آن ورزش آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

2 مدال در المپیک 2012 لندن از آن ورزش آذربایجان‌شرقی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدشروین‌ اسبقیان در جمع هیئت‌های ورزشی و حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: دستاوردهای اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در سال 90 بی‌نظیر بوده، حضور تیم‌های والیبال، والیبال نشسته، هندبال بانوان و هندبال آقایان شهرداری‌، مدال‌های طلای پرویز هادی، یوسف کرمی، فرزاد عبداللهی، میلاد وزیری، سجاد هاشمی، یونس سرمستی، عظیمی قیچی‌ساز فاتح قلل بالای 8000 متر جهان، سجاد حیاتی، فرزاد باهر ارسباران، اصغر گلی‌زاده استاد بزرگ شطرنج، مجتبی ولی‌پور، علی شکول و حسام صمدی در شیرجه و صدها مدال دیگر و در تمام شاخص‌ها با رشد همراه بوده و زیرساخت‌ها، ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ورزش بانوان روند رو به رشد خود را آغاز کرده و ادامه‌دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها سرانه اداره کل 0.40 درصد و با سایر دستگاه‌ها 0.60 درصد رسیده و با اتمام پروژه‌های نیمه تمام به 0.63 درصد خواهد رسید و علاوه بر افتتاح 22 پروژه در دهه فجر، 11 پروژه عمرانی ورزشی نیز در خردادماه سال 91 افتتاح خواهد شد.

اسبقیان در ادامه اظهار داشت: در سال 90 نسبت به سال 89 در بخش ورزش قهرمانی آقایان دو درصد پیشرفت داشته‌ایم و در مجموع بانوان و آقایان سه درصد رشد وجود دارد و در مدال‌های کسب شده کشوری پنج درصد، در کسب مدال‌های آسیایی پنج درصد، سه درصد در رقابت‌های جهانی رشد داشته‌ایم.

وی در خصوص المپیک 2012 افزود: تا به امروز سه سهمیه المپیک 2012 لندن توسط یوسف کرمی، میلاد وزیری و سجاد هاشمی کسب شده و امید داریم چهارمین سهمیه را پرویز هادی در کشتی کسب کند و با چهار ورزشکار راهی المپیک شویم و از المپیک با توجه به توانایی ورزشکاران انتظار دو مدال می‌رود و در پارالمپیک 2012 لندن نیز انتظار است با هفت ورزشکار راهی این رقابت‌ها شویم و با رکوردهای این ورزشکاران انتظار چهار مدال می‌رود.

وی افزود: برای رقابت‌های بازی‌های آسیایی کره جنوبی در سال 93 پنج مدال نیز با روند اردوها انتظار می‌رود که این پنج مدال حاصل اعزام 20 ورزشکار به این رقابت‌ها است.

وی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان افزود: کمیته‌های تخصصی ورزش قهرمانی و همگانی از سال 89 در استان تشکیل شده و در سند راهبردی ورزش استان نیز به این نقش توجه ویژه و مهمی شده است و مدال‌های کسب شده در بخش قهرمانی روند رو به رشد خوبی را نشان می‌دهد و در بخش ورزش همگانی در حال حاضر 35 درصد مردم استان در ورزش همگانی و برنامه‌ها و همایش‌های همگانی حضور فعال دارند.

وی سال 1391 را برای ورزش آذربایجان‌شرقی بسیار مهم دانست و افزود: در سال 1391 رویدادهای بزرگ برای ورزش استان روی خواهد داد، رقابت‌های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن، المپیاد ایرانیان، تور دوچرخه‌سواری آذربایجان و ده‌ها رقابت بین‌المللی دیگر برای ورزش استان بسیار مهم است.

وی افزود: المپیاد ایرانیان در سال 91 میدان محک و نمایش قدرت ورزش آذربایجان‌شرقی خواهد بود و تلاش ورزش استان در سال‌های 89 و 90 در المپیاد ایرانیان مشخص خواهد شد و اهتمام و تمرکز خاصی بر این رقابت‌ها داشته‌ایم و از اسفندماه ستاد تشکیل و رقابت‌های انتخابی برگزار شده و اردوها از فروردین‌ماه 91 تا مردادماه برگزار و سپس توان خود را برای کشور نشان خواهیم داد.

 وی در بخش دیگری از سخنان به اهداف اداره کل و هیئت‌های ورزشی در سال 91 پرداخت و گفت: افزایش 50 درصدی بیمه ورزشی و ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال 90، حضور شایسته در المپیاد، توجه به شهرستان‌ها در بخش‌های عمرانی، قهرمانی و همگانی، تعامل بیشتر و همکاری بیشتر و امضاء تفاهم‌نامه با شهرداری تبریز و سازمان آموزش و پرورش، حمایت‌ تیم‌های نوجوانان و ساخت سالن‌های ورزشی تمرینی و طبقاتی خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول