اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌دره:

توجه به کیفیت محتوا در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: در ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه به کیفیت محتوا بسیار حائز اهمیت است.

توجه به کیفیت محتوا در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، حجت‌الاسلام علی میرزابیگی در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید این شهرستان محفوظ ماندن منابع مکتوب را به عنوان ویژگی خوب کتاب برشمرد و گفت: در ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه به کیفیت محتوا بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینکه «وقتی کتابی می‌خوانم گویی عمری به درازای عمر گذشتگان دارم» خاطرنشان کرد: در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی با توجه به هدف آگاهی‌سازی و بصیرت جامعه، نکته قابل توجه انتخاب صحیح کتاب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در ادامه به فعالیت‌های کتابخوانی این سازمان اشاره و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ترویج مطالعه مفید دوره‌های آموزشی و جلسه‌های مشاوره در اداره‌های آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و گروه‌های مداحان، هیئت‌های مذهبی، جوانان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان با هدف ترویج و توزیع منابع مرتبط با نیاز جامعه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه بهتر است از ساعت‌های انتظار ارباب رجوع در مراکز اداری و کسب و کار برای گسترش فرهنگ مطالعه بهره‌گیری شود، افزود: کتاب مهمترین عالم شناخت معرفت است و در حال حاضر یک کتابخانه تخصصی در حوزه دینی در تبلیغات اسلامی وجود دارد که استفاده از آن رایگان است.

حجت‌الاسلام میرزابیگی با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه اظهار کرد: موضوع کتاب با توجه به گسترش رسانه‌هایی همچون اینترنت و سایر رسانه‌های اطلاعاتی‌، طراوت خود را حفظ کرده است و می‌تواند طبق روال سابق رسالت اطلاع‌رسانی به عهده کتاب باشد.

وی افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و برای ترویج کتابخوانی باید راه زیادی را طی کنیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره با بیان اینکه امر کتابخوانی یکی از مهمترین مسائل روز محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این راستا مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق به ویژه در بحث دانش‌آموزی و دانشجویی، کتابخانه‌ها را تجهیز کنند.

وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه روزافزون کشور گفت: باید در عرصه کتاب و کتابخوانی با جدیت کامل برنامه‌ریزی شود چرا که اهمیت کتاب و نقش آن در جامعه یکی از مهمترین برنامه‌های کلیدی در خانواده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول