اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با درخشش و صعود زودهنگام تیم فوتبال آلومینیوم

هرمزگان برای نخستین بار به مطرح‌ترین سطح فوتبال کشور رسید

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در تاریخ فوتبال کشور تیم آلومینیوم هرمزگان با سرمربیگری اکبر میثاقیان در حالی که سه بازی دیگر تا پایان دور جاری لیگ آزادگان باقی مانده، موفق به کسب جواز حضور در مطرح‌ترین لیگ فوتبال کشور شد.

هرمزگان برای نخستین بار به مطرح‌ترین سطح فوتبال کشور رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس آلومینیوم هرمزگان با درخشش خوبی که در بازی‌های اخیر خود داشت موفق به حفظ فاصله بیش از 10 امتیازی خود با تیم‌های دوم و سوم جدول در هفته‌های گذشته شد.

در حالیکه تیم‌های گهر زاگرس و ماشین‌سازی تبریز در هفته‌های اخیر به عنوان تعقیب ‌کنندگان جدی این تیم در گروه دوم لیگ آزادگان به شمار می‌رفتند اما آن گونه که باید به واسطه امتیازات خوب این تیم هرمزگانی نتواستند برای شاگردان میثاقیان در هفته‌های پایانی تهدیدی جدی به شمار آیند.

آلومینیوم هرمزگان که امروز در بازی تقریبا برابر با نتیجه یک بر صفر مغلوب شهرداری یاسوج شد، سرانجام موفق شد با توجه به نگرفتن نتیجه‌گیری حریفش یعنی ماشین‌سازی تبریز در بازی با نساجی مازندران، شادی را در آستانه سال نو و علی‌رغم باقی ماندن چندین هفته به پایان لیگ آزادگان به هرمزگان بیاورد.

این در حالی است که هر دو تیم آلومینیوم 46 امتیازی و ماشین‌سازی 34 امتیازی نتوانستند در بازی امروز خود امتیاز بگیرند.

باید یادآور شد که ماشین‌سازی تبریز، گهر زاگرس و یا حتی نساجی مازندران در یک صورت می‌توانستند تا قبل از این بازی جایگاه نخست آلومینیوم را در جدول تهدید کنند و آنهم پیروزی در تمام بازی‌ها با تفاضل گل بالا و عدم نتیجه‌گیری آلومینیوم در هر چهار بازی باقی مانده خود بود.

به زبان ساده‌تر آلومینیوم هرمزگان بدون توجه به نتیجه تیم‌های دوم و سوم جدول در چهار بازی باقی مانده خود باید موفق به کسب یک امتیاز دیگر می‌شد، که تحقق نتیجه مساوی در بازی گهر زاگرس با پاس و باخت ماشین‌سازی سبب صعود زودهنگام هرمزگانی‌ها به لیگ برتر شد.

تیم نوپای آلومینیوم هرمزگان که فعالیت حرفه‌ای خود را در سال‌های گذشته و با حضور در رقابت‌های استانی و زیرگروه کشوری آغاز کرد، یک سال در لیگ دسته سه، یک سال در لیگ دسته دو و حدود سه سال است که در لیگ دسته یک یعنی لیگ آزادگان توپ می‌زند.

مدیریت مناسب این باشگاه و حضور مربیانی نامدار در تیم فوتبال آلومینیوم سبب شد که این تیم روند صعودی و رو به بالایی را به ویژه در مبحث صعود به لیگ‌های دسته سه و دسته دو و سرانجام صعود به لیگ دسته یک داشته باشد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان آلومینیوم هرمزگان در سال‌های گذشته و به ویژه در سال گذشته که در بندرعباس مقابل فجر سپاسی نتیجه را واگذار کرد با بدشانسی برای صعود به لیگ برتر فوتبال رو به رو شد.

شهرداری بندرعباس دیگر تیم هرمزگانی حاضر در لیگ آزادگان که اکنون جز سه تیم برتر گروه اول قرار دارد نیز از تیم‌های مطرح این استان جنوبی است که امروز نتیجه را یک بر صفر به شهرداری اراک واگذار کرد.

تیم شهرداری نیز در بازی‌های باقی مانده امید دارد با کسب امتیازات لازم زمینه حضور خود در بازی پلی‌آف به عنوان تیم دوم گروه مذکور را فراهم کند.

طی سال‌های اخیر طرح مدیریت توسعه فوتبال موسوم به آسیاویژن در بندرعباس توسط کنفدارسیون فوتبال آسیا آغاز شده است که یکی از چشم‌اندازهای این طرح حضور یک تیم از هرمزگان در سطح برتر فوتبال کشور است که با صعود تیم مذکور این هدف محقق شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول