اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه گیلاوند:

استقرار چادرهای اسکان نزدیکی پلیس‌ راه خطرناک است

خبرگزاری فارس: فرمانده پاسگاه پلیس‌راه گیلاوند گفت: محل استقرار چادرهای اسکان هلال‏احمر در جوار پلیس‌ راه گیلاوند خطرناک است.

استقرار چادرهای اسکان نزدیکی پلیس‌ راه خطرناک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران عبیدالله هله‏وندی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: همه مسئولان و مردم شهرستان دماوند بارها شاهد خروج کنترل خودروهای باربری سنگین و رهاشدگی آن به سمت آن منطقه بوده‏اند.

وی فضای مقابل پلیس‌راه را برای ارائه خدمات نوروزی نامناسب خواند و افزود: سال گذشته در چنین روزهایی یک اکیپ راهنمای گردشگر در دماوند ایجاد شد.

هله‏وندی ادامه داد: اما فضای مقابل پلیس‌راه گیلاوند ظرفیت گنجایش اجرای طرح‏های نوروزی همه مجموعه‏های ستاد تسهیلات سفر را ندارد.

فرمانده پاسگاه پلیس‌راه گیلاوند اضافه کرد: خدمات‏رسانی دستگاه‏های مختلف شهرستان در آن مکان نیز در سال‏های گذشته به صورت مداوم اجرایی نشده و تنها به یک بازه زمانی خاص محدود می‏شد.

وی با اشاره به آماری از سوانح رانندگی سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته پلیس راه گیلاوند، دو سانحه رانندگی ناشی از خواب‏آلودگی را ثبت کرده است.

هله‏وندی تصریح کرد: پنج تن از هموطنان ما در این دو سانحه رانندگی سهمگین جان خود را از دست دادند.

فرمانده پاسگاه پلیس راه گیلاوند اضافه کرد: از این‌رو مجموعه فرماندهی پاسگاه پلیس راه گیلاوند از ساعت یک شب تا هفت صبح به پرسنل شیفت آماده‏باش کامل داده است.

وی افزود: در سایه این آماده‏باش، خودروهای دارای پلاک خارج از حوزه استان تهران به دلیل حرکت در مسیری طولانی توسط ماموران پلیس راه متوقف می‏شوند تا پس از صحبتی کوتاه و شست‏وشوی دست و صورت مسافرت خود را ادامه دهند.

هله‏وندی ادامه داد: فرماندهی پاسگاه پلیس‌ راه گیلاوند برای جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ناشی از خواب‏آلودگی رانندگان به تبع آن حفظ جان مردم در ایام نوروزی انتهای سال 90 و ابتدای سال 91 نیز این طرح را به مرحله اجرا در می‏آورد.

فرمانده پاسگاه پلیس‌ راه گیلاوند افزود: این مهم وظیفه پلیس‌ راه نیست؛ اما تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد؛ از این‌رو خواسته پلیس راه کمک و یاری دیگر نهادهای شهرستان دماوند در این زمینه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد فرماندهی پاسگاه پلیس‌راه گیلاوند احداث چند ایستگاه صلواتی پیش از نزدیکی به نقاط پرحادثه جاده تهران - شمال در شهرستان دماوند است تا رانندگان به بهانه صرف چای توقف کرده و با هوشیاری کامل نقاط پرحادثه را به سلامت پشت سر بگذارند.

هله‏وندی افزود: اما اجرای طرح‏هایی از این دست مستلزم آن است که پلیس در ساعات پایانی روز و نیمه شب در جاده‏های پرتردد دماوند - فیروزکوه تنها نمانده و همکاری دیگر نهادها را نیز شاهد باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول