اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

در کنفرانس بین‌المللی نوروز

احمدی‌نژاد: پیام نوروز پیام همبستگی ملل است

خبرگزاری فارس: "محمود احمدی‌نژاد" که جهت شرکت در جشن جهانی نوروز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به سر می‌برد، دقایقی قبل در کنفرانس بین‌المللی نوروز سخنرانی کرد.

احمدی‌نژاد: پیام نوروز پیام همبستگی ملل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رئیس جمهوری کشورمان ضمن تشکر از دعوت و مهمان‌نوازی دولت و ملت تاجیکستان، گفت: حمد و سنای پروردگار جهانیان را به جای می‌آورم که بار دیگر ما را به یمن و مبارکی نوروز در شهر زیبای دوشنبه گرد هم آورد و با استفاده از این موقعیت نوروز و آغاز سال شمسی را به همه بشریت و به‌خصوص ملت‌های حوزه فرهنگی و تمدنی نوروز شاد‌باش می‌گویم.

جشن جهانی نوروز فرصت مغتنمی است که با تکیه به ارزش‌های انسانی و با استفاده از ظرفیت نوروز در اعتلای مناسبات فرهنگی، تقویت روابط دوستی و تحکیم صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی گام‌های بلندتری بر‌داریم.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود با بیان آنکه "نوروز ارزش‌های فراوانی را در خود جمع کرده است"، افزود: نوروز نماد تجدید حیات و عبور از سختی زمستان، نماد گرمی آفتاب و شکفتن غنچه‌های امید، رویش دوباره و شور زندگانی، نشاط صحرا و طبیعت و زمزمه دل‌باختگان، سبزی باغ و بوستان و شادی باغبانان و زراعت‌پیشگان و دوره عطر‌افشانی گل‌ها و خنده گلستان‌ها است.

نوروز طراوت مردمان و جوشش عشق و محبت و زوال دشمنی‌ها و تاریکی‌ها و فوران نور و روشنایی است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: ماندگاری نوروز در اتصال حقیقت آن به حقیقت آسمان‌ها و زمین است. ارزش‌های نوروز الهی، انسانی و فراگیر است. همه انسان‌ها به دنبال حیات برتر و تعالی و کمال بوده‌اند و هستند. انسان‌ها شوق پرواز دارند و از ظلمت خودپرستی، ظلم و جهل گریزانند. انسان‌ها به دنبال دنیای مملو از زیبایی‌ها، عشق و محبت و عدالت و پاکی هستند.

دنیایی که در آن حقوق همه مردم محترم شمرده شود و کرامت آنان حفظ گردد. نوروز نیز به همین ارزش‌ها و دوستی، عشق، عدالت و گذشت دعوت می‌کند. نوروز بشارت است که حتما و حتما روزی زندگی سخت و زمستانی بشریت به زندگی پرطراوت و خرم بهاری دگرگون خواهد شد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به پیام‌های نوروز برای بشریت، خاطرنشان کرد: نوروز از ما دعوت می‌کند که برای رسیدن به آن دوره زیبا در برابر زیاده‌خواهان و متجاوزان که حقوق انسانی، حلاوت و شیرینی زندگی را از مظلومان گرفته‌اند، بایستیم.

نوروز نماد رحمت عام خداوند کریم است. همه انسان‌ها و همه طبیعت حق دارند که طراوت و روشنایی و رحمت ایزدی نوروز را در زندگی خود احساس کنند. آن روز که عشق، عدالت و توحید حلول کند، در چنین روزی نوروز انسانی طلوع خواهد کرد. نوروزی که انسانیت با همه ابعاد آن تولد دوباره و تجدید حیات مجدد می‌یابد.

رئیس جمهور افزود: در آن روز نو زورگویی، تبعیض، فقر، ناامنی، اشغال و تجاوز و تحقیر انسان‌ها وجود نخواهد داشت. در آن روز از چپاول ثروت ملت‌ها و تخریب زیربناها و موجودیت ملت‌ها خبری نخواهد بود. در آن روز همه مردمان آواره به سرزمین‌های خود باز خواهند گشت. در آن روز منابع هیچ ملتی با زور سلاح و فشار سیاسی غارت نخواهد شد و ملت‌ها در همه جا، در آسیا، آفریقا، خاور میانه، اروپا و آمریکا به حق خود خواهند رسید.

عدالت و برادری، عشق، پاکی و احترام عالم‌گیر خواهد شد. وعده خداوند است که در سایه تلاش صالحان و عدالت‌خواهان بهار انسانیت و خرمی روزگاران خواهد رسید و در آن روز نو صالحان مدیریت جهانی را به رهبری صالح کل و انسان کامل حضرت مهدی (ع) با یاری حضرت مسیح (ع) برپا خواهند کرد و ترس و اندوهی برجا نخواهد ماند. آن روز دیر نخواهد بود، نوروزی که فقط خداوند جهان اطاعت و پرستش شود.

احمدی‌نژاد در پایان سخنرانی خود گفت: مردمان آزاده و نجیب و با محبت همه کشورهای حوزه نوروز و کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند پرچم‌داران همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و محبت و برادری و صلح و طلایه داران دوری از زشتی و خودخواهی در جهان هستند.

در پرتو نوروز باید مراودات فرهنگی ما و سایر ملت‌ها گسترش یابد تا نوروز و مردمان ما بهتر شناسانده شوند. بدون تردید همه ملت‌ها متعلق به حوزه فرهنگی نوروز هستند و در یک نوروز موعود همه در کنار هم خواهند بود بنابر این پیام‌ اجلاس‌های سالانه نوروز پیام همبستگی ملل برای عدالت، عشق و صلح جهانی است.  

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول