اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 60 هنرمند کشور صورت گرفت

آغاز جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

خبرگزاری فارس: جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور 60 هنرمند کشور در بندرکیاشهر آغاز شد.

آغاز جشنواره مجسمه‌های شنی در بندرکیاشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کیاشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ظهر امروز در جریان برگزاری جشنواره مذکور اظهار داشت: جشنواره مجسمه‌های شنی با هدف ایجاد نشاط و شادابی برای مسافران و به منظور ماندگاری آنها در استان آغاز شده است.

امید عزیزی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، موسسه فرهنگی هنری آرنا، فرمانداری آستانه‌اشرفیه، بخشداری و شهرداری بندر کیاشهر تا 10 فروردین در مکان پل چوبی ساحل بندر کیاشهر در حال برگزاری است.

وی، ساعت برگزاری این جشنواره را از 9 صبح تا 20 عصر به صورت یکسره عنوان کرد و ادامه داد: هنرمندان با ساخت تندیس‌های شنی به خلق آثار هنری و فرهنگی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌پردازند.

این مسئول، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را در 9 فروردین در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  بندر کیاشهر ذکر کرد و یادآور شد: به تعدادی از برگزیدگان جشنواره با حضور هنرمندان سرشناس کشور جوایز و تندیس جشنواره و نیز دیپلم افتخار و لوح سپاس تقدیم می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر مردم با آثار فرهنگی و تاریخی استان و شهرستان و معرفی ظرفیت‌های موجود بیان کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: این نخستین جشنواره شنی است که با مشارکت میراث فرهنگی برگزار می شود و مقرر است با برنامه‌ریزی منسجم‌تر در چهار فصل سال نیز برگزار شود.

وی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، طبیعی، تاریخی و کشاورزی گیلان را فراوان دانست و تصریح کرد: در تمام بخش ها جشنواره‌هایی را در سال گذشته در استان برگزار کردیم و امسال نیز علاوه بر جشنواره‌های متنوع نوروزی جشنواره مجسمه شنی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول