اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان خبر داد

کاهش 80 درصدی فوتی‌های نوروز / افزایش 60 درصدی پایگاه‌های اورژانس در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادف طی ایام نوروز تاکنون در این استان نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

کاهش 80 درصدی فوتی‌های نوروز / افزایش 60 درصدی پایگاه‌های اورژانس در کرمان

امین صابری‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 140 پایگاه اورژانس در استان کرمان فعالیت می‌کنند که در هر یک از این پایگاه‌ها شش نفر نیرو مشغول به کار هستند.

وی از فعالیت 17 ایستگاه سلامت در ایام نوروز در استان کرمان خبر داد و افزود: در روزهای نخست سال جاری تا به امروز 474 مورد تصادف در استان روی داده است که از این تعداد 561 نفر مصدوم شده‌اند و هفت نفر فوت کرده‌اند.

صابری‌نیا آمار تصادف‌های نوروز سال گذشته را 607 مورد با 600 مصدوم و 38 نفر فوتی اعلام و بیان کرد: آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادف طی ایام نوروز در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

وی از انجام دو هزار و 370 مورد ماموریت توسط نیروهای مرکز  مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان در ایام نوروز خبر داد و ابراز داشت: بیشتر این مأموریت‌ها در زمینه‌های غیر تصادفی از جمله شکایت‌های قلبی و ریوی بوده است.

صابری‌نیا اذعان داشت: با توجه به تغییر آب و هوا در نوروز میزان شکایت‌های مردم از بیماری‌ها و انجام ماموریت‌های اورژانس افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به کاهش 10 درصدی تصادف و تعداد مصدومان در ایام نوروز در استان کرمان عنوان کرد: رعایت قوانین رانندگی توسط مردم و کاهش شدت حادثه‌ها از جمله علت‌های کاهش این آمار است.

صابری‌نیا استاندارد شدن جاده‌های استان کرمان را از دیگر علت‌های کاهش آمار تصادف‌ها و مرگ و میر ذکر کرد و بیان داشت: این امر از برخورد ماشین‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

وی همچنین حضور به موقع نیروهای اورژانس در صحنه تصادف را در کاهش آمار مرگ و میر مؤثر دانست و تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس در استان کرمان 60 درصد افزایش یافته است و نیروها در زمان حیاتی به صحنه حادثه می‌رسند.

صابری‌نیا از مردم خواست تا با رعایت قوانین به سلامت خود، خانواده‌اشان و جامعه کمک کنند.

وی ابراز داشت: به ازای هر یک نفر فوتی جمعیتی برابر با 750 نفر متأثر می‌شوند و با افزایش آمار کشته‌ها ممکن است، افراد یک شهر تحت تأثیر قرار گیرند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول