اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

12 فروردین بزرگ‌ترین عید ملی و مذهبی کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: 12 فروردین بزرگ‌ترین عید ملی و مذهبی کشور است و باید این عید برای مردم تبیین شود.

12 فروردین بزرگ‌ترین عید ملی و مذهبی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین اظهار داشت: در روز 12 فروردین سال 58 مردم با رهنمودهای امام راحل برای تعیین حکومت آینده کشور به پای صندوق‌ها رای رفتند.

وی، با بیان اینکه عده‌ای روشنفکر خواستار جمهوری اسلامی بودند، افزود: برخی نیز جمهوری دمکراتیک می‌خواستند و ناسیونالیست‌ها نیز خواستار جمهوری ایرانی بودند اما امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

خطیب جمعه رشت 12 فروردین را بزرگ‌ترین عید ملی و مذهبی کشور دانست و تصریح کرد: قبل از آن در کشور حکومت الهی وجود نداشت و احکام آن برگرفته از قرآن و سنت نبود و امام فرمودند وقتی حکومت جمهوری اسلامی شود حکومت خداوند است و تمام دستورات در اسلام سنت و فقه اسلامی دارد.

وی، کشور را قبل از حکومت اسلامی دارای حکومت سلطنتی و دیکتاتوری نامید و تصریح کرد: رسم پادشاهان خودکامگی، دیکتاتوری و خودمحوری بود و حکومت جمهوری اسلامی باید هدایت شود تا از مسیر صحیح منحرف نشود.

قربانی با بیان اینکه رای مردم باید طبق قوانین الهی باشد، اذعان داشت: این امر به مصلحت فرد و جامعه است و در راس جمهوری اسلامی ولی فقیه قرار دارد که از صالحان و فقیهان است.

وی، با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی رهبری جامعه به دست شایستگان است، ابراز داشت: در جامعه‌ای که 98.2 درصد مردم مسلمان هستند و به جمهوری اسلامی رای می‌دهند به این معناست که جمهوری اسلامی را می‌خواهند.

امام جمعه رشت یادآور شد: در قانون اساسی آمده است که مردم باید یک اسلام شناس را در راس جامعه قرار دهند و با انتخاب خبرگان ولی فقیه مشخص می‌شود.

وی، شایسته‌ترین فرد برای رهبری امروز جامعه را رهبر معظم انقلاب نامید و بیان داشت: امروز امام خامنه‌ای شایسته‌ترین فرد برای رهبری جامعه است.

قربانی تبیین عید 12 فروردین روز جمهوری اسلامی برای مردم را مورد تاکید قرار داد.

وی، در ادامه به وضعیت گرانی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: گرانی‌ها مردم را رنج می‌دهد و نرخ گوشت، مرغ و برنج در استان افزایش یافته است و انتظار می‌رود به گرفتاری‌های مردم توجه بیشتری شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه مسئولان باید بازار را کنترل کنند، اذعان داشت: مسئولان مشکلات مردم را درنظر بگیرند و خواسته‌های مشروع آنها را انجام دهند.

وی، به 13 فروردین اشاره کرد و متذکر شد: مردم در این روز به دامن طبیعت می‌روند اما با خرافه‌ بودن آن مخالف هستیم و نیروی انتظامی مراقب بدرفتاری‌‌ها باشد که برخی‌ها تفریح خود را با گناه آلوده نکنند.

قربانی، درباره نامگذاری امسال ابراز داشت: امسال سال تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و باید در راستای این شعار اشتغال در کشور ایجاد شود.

وی، با اشاره به عدم پرداخت مطالبات چایکاران بیان داشت: هنوز 7 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران از سال  گذشته پرداخت نشده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید این مسئله را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول