اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سوق:

12 فروردین روز تجلی حکومت عدل الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سوق گفت: 12 فروردین اراده ملت ایران بر تعیین ساختار سیاسی، اجتماعی و تغییر آن به جمهوری اسلامی، حاکم شد.

12 فروردین روز تجلی حکومت عدل الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه و در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اهمیت روز جمهوری اسلامی گفت: 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر کرد.

* 12 فروردین، روز تجلی حکومت عدل الهی است

امام جمعه سوق، خاطرنشان کرد: در 12 فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

عمرانی‌نژاد، افزود: در این روز ملت ایران با رای 2/98 درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

خطیب جمعه شهر سوق اظهار کرد: اکنون که بیش از سه دهه می‌گذرد جمهوری اسلامی نه تنها تضعیف نشده بلکه روز به روز بر قدرت و بینش سیاسی و اعتقادی آن افزوده می‌شود.

* ما می‌توانیم مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه سوق از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را روح خودباوری و اعتماد به نفسی دانست که روح خدا در این مردم دمید و یادآور شد: از درس‌های این مهم تحقق شعار «ما می‌توانیم» بود.

عمرانی‌نژاد در ادامه، تصریح کرد: مشاهده شد پیشرفت‌های ملت ایران در سال گذشته پنجمین کشور جهان که به دانش تولید سلول‌های بنیادی پرتوان پس از کشورهای آلمان، آمریکا، ژاپن و چین دست یافته است.

وی افزود: در زمینه زیست فناوری، رتبه نخست تولید واکسن و سرم در خاورمیانه به‌دست آوردیم و تولید داروهای ایمود برای مقابله با ایدز و داروهای سینوکس برای درمان ms و داروهای آنژی پارس برای درمان زخم پای دیابتی و افتخاراتی دیگر.

خطیب جمعه سوق تاکید کرد: ایران با رشدی 20 درصدی در سال 2011، چین 15 درصدی، کره‌جنوبی با 10 درصدی، انگلستان شش درصد و آمریکا سه درصد مواجه است.

عمرانی‌نژاد، افزود: کسی باور نمی‌کرد روزی ملت ایران اسلامی بتواند در فناوری فضا، ماهواره ملی امید، طلوع، مصباح 2 را به فضا پرتاب کند و نخستین ماهواره دانشجویی به نام نوید علم و صنعت، ماهواره رصد که تمام مراحل طراحی، ساخت تجمیع و تست و آماده‌سازی در داخل کشور صورت گیرد.

* سال 1391، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

خطیب جمعه سوق در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب که چه زیبا سال 91 را «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت، سهم دولت پشتیبانی از تولیدات داخلی است و سهم سرمایه‌داران، تقویت چرخه تولید است و سهم مردم که از همه اینها مهم‌تر است، مصرف تولیدات داخلی است ما باید عادت کنیم برای خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و تولید داخلی متوجه آن است، آن کالا از تولیدات داخلی مصرف کنیم و از هر مصرف تولیدات خارجی بجد، پرهیز کنیم.

* سیزدهم فروردین روز، شکوفایی طبیعت در روح انسان

عمرانی‌نژاد همچنین با اشاره به سیزدهمین روزِ فروردین ماه که به نامِ روز «طبیعت» نامگذاری شده است، گفت: در این روز، گرایش روح انسان به طراوت و طبیعت، شکوفا می‌شود.

وی افزود: دشتی به وسعت تمدّن ایران، سبزینه‌ای به زیبایی فرهنگِ ایران و مردمانی به زلالیِ آب که بر سر تا سر دشت‌های زیبای این سرزمین رؤیاها، می‌نشیند. پدرها و مادرها، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و نوه‌ها و نتیجه‌ها، هر یک سُفره‌ای پهن می‌کنند و نانی و خوراکی و آبی که فراهم است.

امام جمعه سوق بیرون رفتن در این روز را نماد مهرورزی، دوستی، پالایش روح و روان دانست و گفت:‌ پرهیز از کدورت‌ها و اختلافات و پیامِ مهر و آشتی از محاسن روز طبیعت است و به راستی، این روز ما را با طبیعت و دنیای پیرامون خود، آشتی می‌دهد و ما باید بدانیم چه رفتاری داریم؟ آگاهان و صاحب‌نظران بر آنند، با وقوع پیوستن بلایی که انسان بر سر طبیعت درآورده، دور نیست که محیط زیستِ انسان‌ها به جهنّمی سوزان و غیر قابل تحمل برای زیست، مُبدّل شود. پس ما باید طبیعت را زنده نگه داریم و مثل خانه‌های خود که همیشه تمیز هست رفتار کنیم.

* ایام فاطمیه را مثل روز عاشورا برگزار کنیم

در پایان وی با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه از همه مردم در خواست کرد با سیاه‌پوش کردن اماکن شهر و روستا و خصوصا مساجد و ادارات این ایام را مورد توجه ویژه قرار دهند همچنین یادآور شد: امروز هیچکس حضرت فاطمه (س) را به درستی نشناخته است و ما باید روز سوم جمادی‌الثانی را مثل روز عاشورا برگزار کنیم تا علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن این ایام و شناخت بیشتر خصوصیات حضرت فاطمه (س)، مورد شفاعت آن حضرت واقع شویم.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول